کارتن پنج لایه

کارتن پنج لایه چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که می‌دانید کارتن به عنوان یکی از عناصر مهم در حوزه بسته بندی می‌باشد که حدود 90 درصد از بسته بندی‌ها در حوزه‌های مختلف در کارتن اسباب کشی می‌باشد. کارتن‌ها در انواع و اقسام مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که هر یک در کاربردهای مخصوص به خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از این موارد کارتن پنج لایه می‌باشد که در دسته کارتن‌های مقاوم دسته بندی می‌شوند. در رابطه با کارتن پنج لایه باید گفت: همانطور که از نام آن بر می‌آید کارتنی است متشکل از 5 لایه که سه لایه آن صاف و دو لایه آن به صورت فلوت می‌باشد که در وسط لایه‌های صاف قرار داده می‌شوند. لایه فلوت استفاده شده در انواع نمونه های A، B، C و E می‌باشد. اگر بخواهیم به ویژگی‌های کارتن پنج لایه بپردازیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

1_ اولین و مهم‌ترین ویژگی این نوع کارتن‌ها مقاومت و استحکام بالای آن در برابر ضربه، رطوبت و … می‌باشد.

2_ موضوع دیگر که در رابطه با ویژگی کارتن پنج لایه می‌توان به آن اشاره کرد قیمت مناسب آن نسبت به سایر کارتن‌ها با توجه به کاربردی که دارد می‌باشد.

3_ انعطاف پذیری بالای این نوع کارتن‌ها برای نگهداری از وسایل سنگین را می‌توان از دیگر ویژگی‌های آن بیان کرد.

4_ امکان ساخت انواع قالب‌ها در اندازه‌های مختلف با استفاده از این نوع کارتن‌ها وجود دارد که می توان این موضوع را یکی از ویژگی‌های کاربردی آن بیان کرد.

5_ یکی از ویژگی‌های مهم کارتن پنج لایه را می توان سازگاری آن با محیط زیست بیان کرد. با توجه به این که این نوع کارتن‌ها قابلیت بازیافت دارند به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و در صورت فرسودگی آن‌ها را بازیافت کرده و به چرخه مصرف بازگرداند بدون این که آسیبی به محیط زیست وارد شود.

ویژگی کارتن پنج لایه

الوکارتن، سایت فروشگاهی انواع کارتن‌های اسباب کشی و لوازم بسته بندی

انواع کارتن پنج لایه

همان طور که گفته شد کارتن پنج لایه با توجه به نوع لایه‌ی فلوتی که در آن استفاده شده است به انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند. این نوع دسته بندی‌ها به شناخت موارد کاربرد آن کمک می‌کند و به راحتی می‌توان متناسب با نوع کاربردی که دارند از انواع آن استفاده کرد. تفاوتی که در لایه فلوت این نوع کارتن‌ها وجود دارد مربوط به تعداد فلوت‌ها، ارتفاع و ضخامت آن می‌باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر به معرفی انواع این نوع کارتن‌ها خواهیم پرداخت.

کارتن پنج لایه با لایه فلوت A

 از لحاظ تعداد فلوت‌ها تعداد 105 تا 125 فلوت در هر متر را می‌توان برای آن در نظر گرفت که هر یک از این فلوت‌ها ارتفاعی متغیر بین 4.5 تا 4.7 میلی متر دارند. در بین انواع فلوت‌ها، این نوع فلوت کمترین تعداد موج یا فلوت با بیشترین ارتفاع را در بین انواع دیگر دارد.

کارتن پنج لایه با لایه فلوت B

برای فلوت نوع B تعداد موج‌ها بین 150 تا 185 عدد در هر متر متغیر می‌باشد. در رابطه با ارتفاع این نوع لایه‌ی فلوت باید به عدد 2.1 تا 2.9 میلی متر اشاره کرد.

کارتن پنج لایه با لایه فلوت C

ممکن است در این رابطه حدس بزنید که تعداد موج‌ها در این مورد باید بیشتر و ارتفاع آن باید کمتر از موارد قبل باشد اما باید بگوییم که این پیش بینی در رابطه با تعداد موج‌ها درست و در رابطه با ارتفاع آن نادرست می‌باشد. بر همین اساس 290 تا 320 عدد موج در هر متر را می توان برای آن در نظر گرفت و ارتفاع آن بر حسب میلی متر بین دو عدد 3.5 تا 3.7 متغیر می‌باشد.

کارتن پنج لایه با لایه فلوت E

تعداد موج‌ها در این مورد بین دو عدد 290 و 320 عدد در هر متر متغیر می‌باشد که ارتفاع هر یک از این موج‌ها بین 1 تا 1.2 میلی‌متر می‌باشد. این نوع از کارتن‌های پنج لایه از ضخامت کمتری نسبت به موارد دیگر برخوردار می‌باشند و به همین دلیل در ساخت بسته‌های کوچک و ظریف از آن‌ها استفاده می کنند.

گاهی برای بسته بندی محصولات خاص می توان از ترکیب موارد بالا استفاده کرد تا به این ترتیب با ترکیب ویژگی‌هایی که هر گروه دارد به ویژگی‌هایی بیشتری دسترسی پیدا کرد. برای مثال در برخی نمونه‌ها می‌توان از ترکیب‌هایی مانند B+E، C+E و B+C استفاده کرد.

لایه‌های کارتن مقاوم

کاربرد کارتن پنج لایه

همه‌ی ما به طور کلی با کاربردی که کارتن‌ها در مکان‌های مختلف می‌توانند داشته باشند آشنایی داریم و حتما همه‌ی ما در موارد مختلف از آن ها استفاده کرده‌ایم. اما گاهی به دلیل ویژگی‌هایی که برخی از کارتن‌ها دارند از آن ها در موارد ویژه‌ای استفاده می‌کنند. کارتن پنج لایه هم از جمله این کارتن‌ها محسوب می‌شوند و به دلیل استحکامی که در این نوع کارتن‌ها وجود دارد برای بسته بندی محصولات سنگین از آن استفاده می‌کنند. همچنین در مواردی که نیاز به ظریف کاری برای حفظ وسایل وجود دارد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه به برخی دیگر از موارد کاربرد این نوع کارتن‌ها اشاره خواهیم کرد.

·        استفاده در صنایع غذایی برای بسته بندی انواع مواد غذایی

·        استفاده در صنعت دارو سازی برای نگهداری از وسایل دارویی و داروخانه ای

·        نگهداری وسایل صوتی و تصویری و همچنین وسایل آشپزخانه

·        نگهداری انواع اسباب بازی ها و وسایل مربوط به بازی کودکان

کاربرد کارتن پنج لایه

قیمت کارتن پنج لایه در بازار

قطعا یکی از سوالاتی که در هر حوزه ای برای مصرف کنندگان وجود دارد سوال در رابطه با هزینه‌ها می‌باشد. در حوزه بسته بندی محصولات مختلف این موضوع اهمیت دو چندانی می‌یابد. برای این که تمام تولید کنندگان به دنبال استفاده از روش‌هایی هستند که به کمک آن بتوانند هزینه‌ی تولید را کاهش دهند. در رابطه با قیمت کارتن پنج لایه باید گفت: با توجه به این که از لایه‌های مختلفی برای ساخت این نوع کارتن‌ها استفاده می‌کنند مرغوبیت و ضخامت لایه‌ها می‌توانند در تعیین قیمت‌ها تاثیرگذار باشند. برای مثال طبیعی است که هر چه این ضخامت بیشتر باشد و لایه‌های استفاده شده بدون هیچ گونه آخال نامرغوب باشند قیمت تمام شده محصول بالاتر خواهد بود. بنابراین متناسب با نیاز خود می‌توانید از انواع آن استفاده نمایید.

 نکته‌ی دیگری که در رابطه با قیمت کارتن پنج لایه می‌توان گفت: این است که با توجه به استفاده از 5 لایه مجزا در این نوع کارتن‌ها می توان انتظار داشت که قیمت آن نسبت به موارد دیگر بالاتر باشد. البته این مبلغ در برابر کارایی که این نوع کارتن‌ها دارند شاید قیمت بالایی به حساب نیاید. موضوع دیگری که می‌تواند قیمت کارتن پنج لایه را تعیین کند اندازه کارتن می‌باشد. هر چه این اندازه بزرگ‌تر باشد میزان مواد اولیه در آن بیشتر خواهد بود و بنابراین می‌توان قیمت بالاتری را برای آن در نظر گرفت. البته اگر می‌خواهید که هزینه ی تهیه کارتن‌های پنج لایه برای شما کمتر شود می‌توانید از نوع دست دوم آن نیز استفاده کنید.

قیمت کارتن پنج لایه

اگر به دنبال خرید کارتن پنج لایه مقاوم هستید اینجا را کلیک کنید !

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *