کارتن اسباب کشی و جعبه های بسته بندی چه ویژگی هایی دارند؟

انواع جعبه های بسته بندی در الوکارتن-1

انواع جعبه های بسته بندی در الوکارتن-1


ویژگی انواع جعبه های بسته بندی و کارتن اسباب کشی

در اسباب کشی هایی که سالانه انجام می شوند، شاید اولین چیزی که در کامیون های اسباب کشی به چشم می خورد، کارتن اسباب کشی است. انواع کارتن های بزرگ و کوچک که حاوی وسایل مختلف هستند. حتی زمانی که می بینیم، که فروشگاهی در حال خالی کردن بار مغازه اش است، بیشتر از همه حجم کارتن ها به چشم می آیند. کارتن ها و ابزار بسته بندی در اسباب کشی بسیار مهم هستند و در انتخاب نوع آنها باید دقت لازم را داشت.

انواع کارتن اسباب کشی و جعبه بسته بندی

جعبه بسته بندی همیشه برای حمل و نقل و انبار کردن لوازم و مواد مورد استفاده قرار می گیرد. جعبه ها از نظر کاربردی متنوعند و در سایزهای مختلف ساخته می شوند. برای هر استفاده ای که می خواهید، از کارتن داشته باشید، باید نوع و اندازه مناسب را انتخاب کنید. در هنگام اسباب کشی نیز ما باید قبل از اینکه بتوانیم برای جا به جایی کارتن مناسب را انتخاب کنیم، باید با انواع جعبه های بسته بندی آشنا شویم. سه نوع عمده جعبه بسته بندی وجود دارد:

  • کارتن موجدار که شامل کارتن اسباب کشی نیز می شوند.
  • کارتن های مقوایی یا پاکت مخصوص غلات
  • کیسه یا پاکتهای کاغذی مخصوص مواد غذایی

کارتن موجدار یا راه راه

 فیبر کاغذ در کارتن موجدار استفاده می شود. برای اینکه مقاومت زیادی در جعبه ایجاد شود، لازم است که فیبر در چند لایه مختلف تولید و به کار برده شود. فیبر بالا و پایین کارتن صاف هستند و فیبری که در سطح وسط استفاده می شود، موجدار است و به آن فلوت می گویند. نام گذاری کارتن موجدار نیز به علت لایه فلوت است.

کارتن موجدار کاربردهای بسیار متفاوتی دارند. بیشتر افراد تفاوتی بین انواع کارتن های موجدار قائل نمی شوند و بر این تصورند، که می توان آنها را به جای هم به کار برد. اما باید گفت که استحکام و شکل ظاهری آنها متفاوت است. از بین کارتن های موجدار، کارتن اسباب کشی از بقیه استحکام بیشتری دارد. علت آن این است که کارتن های اسباب کشی از کارتن موجدار چند لایه درست شده است، در صورتی که کارتن های نگهداری مواد تک لایه هستند و استحکام کمتری دارند. کارتن های موجدار دو کاربرد کلی دارند:

  1. کارتن های مخصوص حمل و نقل و اسباب کشی
  2. کارتن های مخصوص نگهداری و انبار کردن مواد و وسایل

به منظور تهیه کارتن اسباب کشی باکیفیت با نازلترین قیمت اینجا را کلیک کنید!

کارتن اسباب کشی و حمل و نقل

 کارتن اسباب کشی معمولاً برای حمل محصولات سنگین تر از قبیل لوازم خانه، کالاهای الکترونیکی، ظروف، بطری ها و وسایل بچه استفاده می شود. آنها غالباً به عنوان یک محموله مورد استفاده قرار می گیرند، که بسیاری از وسایل و لوازم مشابه را در آن، بسته بندی می کنند.

این کارتن ها برای حمل و نقل محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل است، که باید استحکام زیادی داشته باشد. برای استحکام بیشتر، از چند لایه کارتن موجدار در ساخت استفاده می شود. وب سایت های زیادی مخصوص جعبه های موجدار کانادایی و آنچه از آنها ساخته شده است، نحوه ساخت آنها، استفاده از درختان، مسائل مربوط به طراحی جعبه، بازیافت و غیره وجود دارد.

انواع جعبه بسته بندی

جعبه های روباز مغازه ای

جعبه های روباز قفسه ای که در مغازه ها استفاده می شوند. از این جعبه ها برای نگه داشتن خوار و بار، میوه و… استفاده می شود. وقتی از این جعبه ها استفاده می شود، محتوی آن قابل مشاهده است. این جعبه ها نیز سایزهای مختلف دارند و هر سایز برای یک نوع محصول است. دو هدف از استفاده این جعبه ها وجود دارد:

  • نگه داشتن مواد، خوراکی ها و محصولات دیگر در آنها
  • نشان دادن محتوی آنها به خریداران

کارتن های موجدار تک لایه، استحکام کمتری نسبت به کارتن اسباب کشی دارندو برای حمل و نقل مناسب نمیباشند.

جعبه

جعبه مخصوص انبار کردن و نگهداری طولانی

کارتن های مخصوص انبارکردن مواد از کارتن موجدار تک لایه درست میشوند و استحکام کافی برای اسباب کشی ندارند. از این نوع کارتن ها فقط باید در نگهداری وسایل استفاده کرد. وسایلی مثل میوه ها، محصولات مغازه ها، وسایل شخصی و… این جعبه ها سایز های کوچک و بزرگ دارند و بسته به نوع استفاده، اندازه کارتن ها انتخاب می شوند.

جعبه های مخصوص انبار کردن ممکن است، یک سرپوش جدا شونده داشته باشند. این کارتن ها برای نگهداری میوه مورد استفاده قرار می گیرند. نوع دیگر این کارتن ها جعبه های یک تکه هستند، که تاشو نیز می باشند.از کارتن های راه راه می توان در ساخت مبلمان، عایق بندی، طبقه بندی مغازه و سایر جاها نیز استفاده کرد.

جعبه های مقوایی یا پاکت های مخصوص غلات

این کارتن نازک و سبک وزن تر از کارتن اسباب کشی است، که معمولاً برای نگهداری و نمایش از غلات صبحانه، کفش، کراکر، اسباب بازی و… در منزل و فروشگاه ها به کار برده می شود. این جعبه های مقوایی برای جا به جایی مناسب نیستند، زیرا قسمت میانی موج دار در ساختمان آنها به کار برده نمی شود.

از این جنس پاکت ها برای لوله دستمال کاغذی، بعضی پارتیشن بندی ها و در دیوارهای گچی نیز استفاده می شود. حتی از این مقواها برای درست کردن کارهای هنری دستی و حتی برای کاردستی دانش آموزان استفاده می شود.

کیف و پاکت کاغذی مخصوص مواد غذایی

پاکت های کاغذی دارای استحکام پایینی هستند و فقط برای نگهداری مواد و کالاهای سبک مثل مواد غذایی استفاده میشوند. در فروشگاه ها این پاکت ها برای حمل لوازم ریز استفاده می شود. اگر این پاکت ها به صورت چند لایه تهیه شوند، می توان از آنها در حمل آرد یا سیمان استفاده کرد. حتی برای جمع کردن شاخ و برگ خشک درختها و پسماند مواد غذایی نیز از این پاکت های چند لایه بهره می گیرند.

پاکت های مخصوص مواد غذایی

نتیجه گیری

کارتن و جعبه ها در کاربرد، جنس و سایز متفاوتند. استحکام این جعبه ها نیز با هم فرق می کند. کارتن اسباب کشی مقاوم ترین کارتن است و قابلیت حمل وسایل سنگین را دارد. این کارتن ها از جنس کارتن موجدار چند لایه هستند. شما می توانید این کارتن ها را از سایت الو کارتن سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *