اهمیت استفاده از کارتن مقاوم

کارتن مقاوم


 برای تجربه روش اسباب کشی آسان با خرید کارتن اسباب کشی، در گام نخست باید تمام وسایل بدون استفاده و غیرضروری شناسایی و حذف شوند. هر قدر اسباب کشی سخت‌تر و با روش‌های نادرستی انجام گیرد ریسک آسیب دیدن وسایل و هزینه‌ها افزایش مییابد. 

شناسایی وسایل بازیافت 

بهترین روش اسباب کشی آسان، روشی است که در آن با حداقل انرژی و زمان بتوان اسباب کشی را به بهترین نحو انجام داد. یکی از مواردی که انرژی زیادی می‌گیرد، وسایلی هستند که در خانه هیچ کارایی‌ای ندارند اما برای حمل و بسته بندی آنها باید هزینه شود. 

تمام کتاب‌ها و تقویم‌ها و کاغذهای اضافه را بررسی و به نزدیک‌ترین مرکز بازیافت تحویل دهید یا دور بیندازید و بار اضافه به دوش نکشید! 

شناسایی وسایل قابل اهدا یا فروش 

نحوه اسباب کشی خانه باید به گونه‌ای باشد که وسایلی که دیگر کارایی ندارند اما قابل استفاده هستند باید جلوی دست و پا نباشند و هر چه سریع‌تر باید از وسایلی که قرار است به خانه جدید منتقل بشوند جدا شوند. 

فروش وسایل در سایت دیوار بسیار سخت است و ممکن است در نهایت به نتیجه هم نرسد ولی اینکه وسایل اضافه جدا شوند تا ذهنتان درگیرشان نباشد خیلی به آرامش شما کمک خواهد کرد. 

اینبار برنامه ریزی را جدی بگیرید 

برای یافتن روش اسباب کشی آسان، کافیست چند ماه قبل از شروع اسباب کشی برنامه ریزی کنید. این برنامه ریزی بسیاری از مسایلی که پیچیده به نظر میرسند را ساده خواهد کرد. برنامه‌ریزی هم باید شامل برنامه ریزی مالی باشد هم زمانی، هم فروش کالاهای غیرضروری، برای مثال مشخص شود دوماه به جابجایی مانده روزی سه ساعت برای بسته بندی وسایل شکستنی در نظر می‌گیرید. 

کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی

ظروف شیشه‌ای غیر ضرور را تا حد امکان حذف کنید 

ظروف شیشه‌ای به ماندگاری کیفیت مواد خوراکی عطری مانند ادویه کمک میکنند به همین دلیل ممکن است برای نگهداری از مواد خوراکی مختلف از آنها استفاده شود. 

برای بسته بندی ظروف شیشه‌ای حتما باید تمام دور تا دور آنها با نایلون حبابدار پوشانده شود و به صورت خیلی محکمی سراسر آنها با چسب پهن قوی، پوشانده شوند تا لایه نایلون قابلیت هیچ حرکتی نداشته باشد و سپس در جعبه‌های مخصوص اسباب کشی در بین پارچه‌های زیاد یا کاغذ روزنامه قرار داده شوند. انجام اینکار صرف وقت و انرژی زیادی برای تمام خورده ریزهای آشپزخانه نیاز دارد.  

با توجه به هزینه نایلون حبابدار و برای کاهش در هزینه‌ها و انرژی و زمان، بهتر است تا حد امکان ظروف شیشه‌ای غیر ضروری را شناسایی و حذف کنید. 

در روش اسباب کشی آسان اگر از ظروف شیشه‌ای برای حبوبات و ادویه و شکر و… استفاده می‌شود،  کافیست چند ماه قبل از اسباب کشی، شروع به تخلیه ظروف شیشه‌ای و جایگزین کردن ظروف شیشه‌ای با پلاستیک کنید. 

 جداکردن اسناد و جواهرات  

مسئولیت تمام وسایل قیمتی یا اسناد موجود در یک خانه با افراد همان خانه است. به همین جهت چندماه قبل از اسباب کشی، مشخص شود برای حفظ و نگهداری از اسناد و جواهرات چه برنامه‌ای دارید. اگر جواهرات و اسناد یا کتاب‌های قیمتی خود را از سایر وسایل جدا و درجای امن نگهداری نشوند، ممکن است دائما استرس و حتی تنش ایجاد شود. 

 به وزن کارتن‌ها خیلی دقت شود 

بسیاری افراد بر این باورند که روش اسباب کشی آسان یعنی تمام وسایل را در سریع‌ترین زمان ممکن بسته بندی کنند و به وزن کارتن‌ها توجه نمی‌کنند. 

این نکته باید در نظر گرفته شود که کارگران حمل بار معمولا تنها وسایل را تا درب منزل جدید حمل می‌کنند و تا اتمام چیدمان خانه جدید معمولا نیاز است کارتن‌ها بارها و بارها جابجا شوند پس وزن کارتن‌ها باید خیلی جدی گرفته شوند. ابعاد کارتن‌ها بر اساس وزنی که می‌توانید آنرا جابجا کنید انتخاب شود. 

 وسایلی که نیاز به خرید کارتن مخصوص دارند شناسایی شوند 

کارتن‌های سه لایه به صورت عمده و با قیمتی جذاب در بازار به صورت آنلاین و غیرآنلاین عرضه می‌شوند اما این کارتن‌ها اصلا برای حمل اثاث در اسباب کشی طراحی نشده‌اند و هدف از ایجاد آنها حمل پستی کالاهای سبک است. اگر این نوع جعبه‌های سه لایه نباشند کسب و کارهای کوچک و خانگی در بسته بندی و ارسال پستی کالاهای خود با مشکل جدی مواجه می‌شوند. 

در روش اسباب کشی آسان برای وسایل سنگین باید کارتنی پنج لایه از شرکت‌های مورد اعتماد تهیه شود، در غیر این صورت کارتن‌های ارزان معمولی به راحتی ممکن است پاره شوند و باعث آسیب مالی یا زیاد شدن دردسرهای اسباب کشی شوند. 

شناسایی وسایل سنگینی که نیاز به خرید کارتن دارند به شما کمک می‌کند تا بتوانید با تخمین تعداد کارتن‌هایی که نیاز است، بتوانید هزینه‌هایتان را برآورد کنید.

 خرید کارتن اسباب کشی در شرق تهران

 یک کارتن فروشی معتبر کارتن مخصوص حمل اثاث پیدا کنید 

کارتن فروشی‌های زیادی در سطح شهر تهران وجود دارند. کارتن‌ها بر اساس تعداد لایه‌ها و وزنی که کارتن‌ها می‌توانند تحمل کنند، قیمت‌گذاری می‌شوند و فرقی نمی‌کند آنها را از کدام منطقه از تهران تهیه کنید. کارتن‌های سه لایه برای پست، ارزان‌تر هستند ولی برای حمل اثاث سنگین طراحی نشده‌اند. 

برای تجربه روش اسباب کشی آسان، کافیست برای محافظت از وسایل، مرکز فروش کارتنی را شناسایی کنید که ترجیحا مانند شرکت الو کارتن فقط بر موضوع کارتن حمل اثاث، تمرکز داشته باشد. شرکت الوکارتن کیفیت و سلامت کارتن‌ها را تضمین میکند و امکان پرداخت درب منزل و تحویل خیلی سریع را برای متقاضیان تهرانی فراهم نموده است. 

 استفاده از کارتن اسباب کشی یک کالا برای کالاهای دیگر 

یک طریقه اسباب کشی اشتباه این است که برای صرفه جویی در هزینه‌ها از کارتن مخصوص یک ظرف یا کالا برای بسته بندی وسایل و ظروف یا وسایل دیگر استفاده شود.  

این روش فقط در ظاهر یک روش اسباب کشی آسان به نظر میرسد اما در عمل ممکن است حمل اثاث را دشوارتر کند. اگر این نکته را در نظر بگیرید که هر کسب و کاری برای بقا نیاز دارد در تمام هزینه‌های خود صرفه جویی کند تا بتواند سودی کسب کند پس بسته بندی هر محصول تجاری با حداقل هزینه ممکن و فقط متناسب با وزن همان کالا، طراحی شده است. 

زمانی که برای بسته بندی یک کالا از جعبه تجاری یک کالای دیگر استفاده شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که کارتن قبلی وزن کالای جدید را بتواند تحمل کند زیرا همانطور که ذکر شد، فقط هر کارتن فقط برای همان کالای اصلی طراحی شده است. 

 نکات بسته بندی مواد خوراکی و ادویه و حبوبات 

یکی از موارد خیلی مهمی که در طریقه اسباب کشی صحیح همیشه مغفول میماند این است که حتما چند ماه قبل از افزایش کارهای اسباب کشی، ادویه، نمک، شکر، حبوبات، سبزی خشک و یا هر نوع خوراکی دیگر را از ظروف شیشه‌ای خارج کنید و به ظروف پلاستیکی منتقل کنید، زیرا حتی با وجود بهترین بسته بندی هم ممکن است بر اثر اتفاق غیر قابل پیش‌بینی ظروف شکسته شوند و مواد خوراکی مانند ادویه و گیاهان دارویی که قیمت خیلی بالایی هم دارند، غیر قابل مصرف و دورریختنی شوند! 

این کار را حتما چند ماه قبل از جابجایی شروع کنید زیرا هر چه به روز اسباب‌کشی نزدیک‌تر شوید وقت و تمرکز و انرژی کم‌تری برای اینکار خواهید داشت و ممکن است به کل فراموش شود یا دیگر فرصتی برایش وجود نداشته باشد. 

شناخت فروشگاه کارتن خالی

شناخت فروشگاه کارتن خالی

به هیچ عنوان وسایل شکستنی را با سایر وسایل بسته بندی نکنید 

شاید به نظر بیاید یک روش اسباب کشی آسان، این است که تمام وسایل با هم بسته بندی شوند. اما در بسته بندی  وسایل خرده ریز باید تمام وسایل کوچک شکستنی مانند آینه، ساعت‌های مچی، تیله یا ظروف شیشه‌ای در جعبه‌ای کاملا جدا بسته بندی شوند. باید بسته بندی به گونه‌ای باشد که اگر در حین حمل یکی از آنها شکست خرده‌های شیشه وارد تمام وسایل نشود. 

نتیجه‌گیری 

برای تجربه روش اسباب کشی آسان، ابتدا باید تمام وسایل بلا استفاده و غیر ضرور شناسایی و حذف شوند و این مهم‌ترین گام برای تجربه یک اسباب کشی خوب و راحت است. 

اگر برای اسباب کشی وسایل سنگین از کارتن‌های سه لایه استفاده شود ممکن است باعث افزایش دردسر و سختی‌های حمل اثاث شود.  

برای وسایلی که وزن زیادی دارند ابعاد کارتن‌ها را در کوچک‌ترین حد ممکن کارتن پنج لایه مخصوص اسباب کشی، در نظر بگیرید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *