لوازم بسته بندی الوکارتن (سلفون)-3

لوازم بسته بندی الوکارتن (سلفون)-3


با ویژگی ها و کاربردهای سلفون آشنا شوید

سلفون یک محصول پلاستیک مانند شفاف است که معمولاً برای بسته بندی غذا در رستوران ها استفاده می شود. این محصول از سرد شدن غذا و نفوذ گرد و خاک در ظرف جلوگیری می کند. کاربرد عمده دیگر آن استفاده به عنوان روکشی از وسایل است که در اسباب کشی و حمل و نقل ها مورد استفاده قرار می گیرد. وسایل منزل مانند مبلمان در جا به جایی ها و انبار کردن طولانی کثیف می شوند. اما استفاده از آن باعث می شود که وسایل تمیز و بدون خش بمانند.

تفاوت بین سلفون و نایلون

بیشتر مردم در بحث های روزانه تفاوتی بین سلفون، نایلون و… قائل نمی شوند. حتی سلفون برای خیلی از افراد ناشناخته است. این محصول از سلولز ساخته شده است. اما نایلون یک محصول پلاستیکی پلی اتیلنی است. نایلون در انواع شفاف و رنگی تولید می شود. این محصول در نگهداری مواد اهمیت مهمی دارد. از این محصول برای مواد پتروشیمی، تولید کاور، کیسه های باغبانی، نایلون شیرینگ و… استفاده می شود. سلفون جنس بسیار ظریف تری نسبت به نایلون دارد و بیشتر جنبه حفاظت در برابر کثیفی دارد و همیشه به عنوان ورقه ای روی مواد و وسایل کشیده می شوند و برای تولید کیسه استفاده نمی شوند.

نایلون شیرینگ برای ایجاد وکیوم در بسته بندی ها استفاده می شود. این نوع نایلون حساسیت زیادی به دما نشان می دهد. نایلون های استرچ نسبت به نایلون شیرینگ نازک تر است. همچنین نایلون استرچ شفاف تر است.

نایلکس چیست؟

نایلکس نیز مانند نایلون از پلی اتیلن ساخته شده است و یک نمونه پلاستیک است. روزانه از نایلکس به طور مداوم در خانه، بازار، مغازه ها و… استفاده می شود. نایلکس را به طور عامیانه پلاستیک می نامند. انواع کاربرد نایلکس چیست؟

  • کاربرد در تولید کیسه فریزر
  • کاربرد در تولید سفره یکبار مصرف
  • کاربرد در تولید دستکش یکبار مصرف
  • کاربرد در تولید کیسه زباله
  • کاربرد در کیسه های کوچک برای حمل وسایل کوچک و میوه و تره بار
  • و…

با آنکه نایلکس جنس ظریفی دارد، اما از سلفون ضخیم تر است. سلفون چسبندگی خاصی به وسایل دارد که نایلون و نایلکس هیچ کدام این ویژگی را ندارند. این چسبندگی به فیکس شدن سریع روی وسایل کمک می کند. سلفونها نسبت به نایلون و نایلکس نقطه ذوب بالاتری دارند.

نایلکس دسته دار

کاربردهای مختلف سلفون چیست؟

سلفونها ابزار حفاظتی هستند و بیشتر مواقع برای اینکه گرد و خاک روی مواد و وسایل ما نشیند، آنها را در سلفون می پیچند. استفاده از سلفونها در جاهای مختلفی انجام می شود. اکنون ما چند کاربرد آن را برای شما بیان می کنیم:

  1. استفاده به عنوان روکشی برای دکور و تولیدات هنری مثل یک تابلو نقاشی یا یک مجسمه زیبا
  2. در بسته بندی دخانیات از سلفونهای مخصوص استفاده می شود
  3. یک کاربرد عمده سلفونها استفاده از آنها به جای کاغذ کادو است. در این مورد استفاده کمتر از نوع شفاف استفاده می شود. به خاطر زیبایی از انواع طرح دار به عنوان کاغذ کادو استفاده می کنند.
  4. شاید باور نکنید اما چسب های نواری نیز از سلفونها ساخته می شوند.
  5. در نگهداری و جا به جایی غذا از سلفون استفاده می شود. این پوشش اخیراً در تمام رستوران ها و بیرون برها به عنوان یک روکش ظرف غذا استفاده می شود و از خنک شدن غذا و نشستن گرد و خاک روی آن جلوگیری می شود.

کاربرد سلفون در اسباب کشی

سلفون به عنوان یک نمونه از لوازم اسباب کشی محسوب می شود. آنها به عنوان روکش مبلمان و دیگر وسایل خانه در هنگام اسباب کشی استفاده می شود و از رسیدن گرد و خاک به مبلمان و اسباب و وسایل جلوگیری می کند. بیشتر وسایل منزل در حمل و نقل ها به دلیل برخورد با جاهای مختلف و دست کثیف، افتادن و کشیده شدن روی زمین و… کثیف می شوند. تمیز کردن این وسایل کار دشوار و وقت گیری است. اما می توان با به کار بردن سلفونها از این آلودگی ها جلوگیری کرد. حتی سلفونها از رسیدن خش ها و ضربه های کوچک به وسایلی مثل مبلمان جلوگیری می کنند. نکته جالب این است که هر اسباب و وسیله ای با هر شکل و اندازه ای را می توان در سلفونها پیچید.

سلفون به عنوان رو کش در اسباب کشی

ویژگی عمده سلفون ها چیست؟

برای تولید سلفون ابتدا آن را با حرارت ذوب کرده سپس با ریختن آب سرد روی آن به شکل نهایی در می آورند. همین افت دمای حرارت سریع باعث ایجاد شفافیت لازم در سلفون‌ها می شود. اولین و جذاب ترین ویژگی سلفون‌ها شفافیت آنها است و به خاطر همین ویژگی کاربردهای فراوانی دارند.

یک کاربرد سلفون ایجاد خلأ در داخل بسته بندی می باشد. اما اگر این محصول با دوخت و پرس کردن دچار پارگی شود، نمی توان خلأ لازم را ایجاد کرد. مقاومت سلفونها هنگام دوخت و پرس کردن یک ویژگی کاربردی آنها است.

یکی دیگر از ویژگی های بارز سلفونها مقاومت آنها در برابر گرما است. به خاطر این ویژگی می توان از آنها برای بسته بندی مواد در دمای زیاد استفاده کرد.

یک ویژگی عالی سلفونها قیمت مناسب آنها می باشد. به همین خاطر می توان محافظت لازم را با هزینه کم در تولیدات، انبار ها و اسباب کشی ها ایجاد کرد. اگر شما می خواهید در اسباب کشی هزینه کمتری پرداخت کنید و در عین حال وسایل خود را از آلودگی محافظت کنید، سلفون انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

در اسباب کشی ها وسایل منزل در سایزهای مختلف هستند. از وسایل بزرگی چون مبلمان گرفته تا وسیله کوچکی چون یک کار هنری ظریف، همه احتیاج به محافظت دارند. اما ابزاری که برای پوشاندن همه آنها کاربردی باشد، سلفون است. برای استفاده از سلفونها مهم نیست که وسیله شما چه شکل و سایزی دارد. این یک ویژگی خوب سلفونها است.

نتیجه گیری

سلفون یک ابزار برای بسته بندی ها است. این ابزار ویژگی های خاصی دارد که باعث کاربرد زیاد آن می شود. ویژگی هایی چون قیمت پایین، قابلیت دوخت و پرس، شفافیت و مقاومت در برابر حرارت است. این محصول در اسباب کشی ها، حمل و نقل فروشگاه ها، انبار ها و بسته بندی محصولات تولیدی استفاده می شود. الو کارتن ارائه دهنده اصلی کارتن اسباب کشی و رول های سلفون با کیفیت و مرغوب با قیمت مناسب است.

به منظور خرید لوازم بسته بندی با نازلترین قیمت اینجا کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *