آشنایی با انواع نخ بسته بندی

کاربرد نخ بسته بندی در صنایع مختلف

در صنعت بسته‌بندی از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها نخ بسته‌بندی می‌باشد. از نخ‌های بسته بندی در صنایع مختلف و اصولا در هر صنعتی که نیاز به بسته بندی وجود داشته باشد می‌توان استفاده کرد. به همین دلیل آن را می‌توان یکی از پرکاربردترین موارد در حوزه تولید و توزیع محصولات نام برد. همان طور که از نام این نوع نخ‌ها برداشت می‌شود در مواردی که نیاز به بسته بندی محصولی باشد می‌توان از آن استفاده کرد و در واقع این موضوع را می‌توان به عنوان کاربرد آن دانست. البته کاربرد این نوع نخ ها به نوع و ضخامت آن بستگی دارد و لازم است قبل از استفاده این دو مولفه را مورد بررسی قرار داد.

کاربرد نخ بسته بندی در صنایع مختلف

امروزه با توجه به این که تعداد کارخانه‌های فعال در این حوزه در سطح کشور به خصوص در استان های تهران و البرز افزایش یافته است نیاز داخل توسط همین کارخانه‌ها برطرف می‌شود و نیاز به واردات نخ بسته بندی در ایران به صفر رسیده است تا جایی که در سال های اخیر حتی شاهد صادرات آن به برخی از کشورها بوده ایم. برای تولید نخ بسته بندی از مواد اولیه‌ای مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن درجه یک استفاده می‌کنند که البته مواد مجاز دیگری نیز به آن افزوده می‌شود تا به این ترتیب ویژگی‌هایی مانند رنگ، سایز، کیفیت و … نیز در آن ها تعیین شوند.

دسته بندی انواع نخ بسته بندی

همان طور که گفته شد در بسیاری از صنایع امروزی استفاده از نخ بسته بندی رایج می‌باشد و به همین دلیل است که نیاز به تنوع در این محصول احساس می‌شود چرا که هر محصول متناسب با ویژگی‌هایی که دارد نیازمند نوع مخصوصی از بسته بندی می‌باشد. بر همین اساس نخ بسته بندی را در سه گروه مجزا دسته بندی کرده‌اند تا مصرف کننده متناسب با نوع محصول و نوع نیاز خود بتواند یکی از آن‌ها را انتخاب نماید. در ادامه به بررسی این سه مورد خواهیم پرداخت.

دسته بندی انواع نخ بسته بندی

نخ‌های تابیده

این نوع نخ بسته بندی معمولا برای بسته بندی‌های مربوط به انواع کارتن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال در ارسال کالا به شهرهای دیگر که از کارتن اسباب کشی استفاده می‌کنند می توان از این نوع نخ‌ها برای نگهداری کارتن‌ها استفاده کرد. همچنین در مواردی مانند اثاث کشی برای بسته بندی وسایل در کارتن‌ها می توان از نخ تابیده استفاده نمود. هر چه شفافیت این نوع نخ‌ها بیشتر باشد کیفیت بالاتری را هم برای آن می‌توان در نظر گرفت. معمولا نخ‌های تابیده را در رنگ های قرمز، سفید و دودی در بازار می‌توان یافت. نخ های سفید در این گروه از نخ‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار می‌باشند و برای بسته بندی‌های سنگین می‌توانند گزینه ی مناسب‌تری باشند. برای خرید این نوع نخ‌ها اگر نیاز به حجم بالایی از آن داشته باشید می‌توانید آن را به صورت کیلویی نیز تهیه کنید.

نخ های دروگر

دسته‌ای دیگری که در رابطه با انواع نخ بسته بندی می‌توان به آن اشاره داشت نخ دروگر می‌باشد. این نخ ها که با نام بیلر نیز شناخته می‌شوند بیشتر در بخش کشاورزی برای جمع آوری و دسته بندی محصولات کشاورزی مانند علوفه، یونجه، کاه و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از نخ‌های بسته بندی در کارخانه‌های ایرانی به رنگ قرمز تولید می‌شوند. در رابطه با کیفیت این نوع نخ‌ها می‌توان گفت که سه نوع کیفیت ضعیف، متوسط و خوب را برای آن می‌توان در نظر گرفت که متناسب با بودجه و نیاز خود می‌توانید انواع آن را تهیه کنید. البته اگر می‌خواهید که این نخ‌ها دچار پرز و پوسیدگی نشوند و مقاومت خوبی در برابر آفتاب و رطوبت داشته باشند و همچنین برای بسته بندی‌های سنگین مناسب شوند، بهتر است از نوع با کیفیت آن استفاده نمایید.

نخ های کادویی

دسته سوم که در رابطه با انواع نخ بسته بندی در نظر گرفته میشود نخ کادویی می‌باشد. در رابطه با ضخامت و وزن این نوع نخ‌ها نسبت به دو گروه دیگر باید گفت که هر دو مورد یعنی هم ضخامت و هم وزن آن کمتر از موارد قبل می‌باشد. بنابراین می‌توان حدس زد که از آن‌ها برای کار هایی که در حجم پایین باشند می‌توان استفاده کرد. ممکن است همه ی ما این نوع نخ‌ها را در مغازه‌های سبزی فروشی، شیرینی فروشی و … دیده باشیم. معمولا این نخ‌ها به صورت رول شده و در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. نخ های کادویی نسبت به دو نوع دیگر با قیمت پایین تری به بازار عرضه می‌شوند.

موارد استفاده از نخ بسته بندی

قیمت انواع نخ بسته بندی

معمولا یکی از مولفه‌هایی که برای خریداران هر محصولی حائز اهمیت می‌باشد بحث هزینه‌ها است و به طور کلی در قدم اول این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد. قیمت نخ‌های بسته بندی هم از این حوزه مستثنی نیست و اگر بخواهیم در رابطه با قیمت نخ بسته بندی صحبت کنیم باید بگوییم که عوامل متعددی در تعیین این موضوع تاثیر گذار می‌باشند. برای مثال اگر بخواهیم به این مولفه‌ها اشاره داشته باشیم باید بگوییم که نوع نخ انتخابی می‌تواند عاملی موثر در تعیین قیمت باشد. با توجه به این که سه نوع نخ تابیده، دروگر و کادویی برای نخ بسته بندی در نظر گرفته شده است و هر یک از آن ها از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار می‌باشند و در واقع هر یک برای کار مخصوصی مناسب می‌باشند، می‌توان قیمت هر یک را متفاوت از دیگری در نظر گرفت. بنابراین اولین قدم در خرید این نوع نخ‌ها این است که نیاز خود را تشخیص دهید.

موضوع دیگری که در رابطه با قیمت نخ بسته بندی وجود دارد و باید به آن توجه کرد این است که هر یک از انواع نخ‌ها در کیفیت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند برای مثال همان طور که گفته شد نخ دروگر در سه کیفیت ضعیف، متوسط و خوب به بازار عرضه می‌شود. طبیعی است که نخ ضعیف قیمت پایین‌تری نسبت به نخ‌هایی با رنج کیفیت خوب خواهد داشت. بنابراین باید در انتخاب نخ بسته بندی به این نکته توجه داشته باشید که چه نخی با چه میزان کیفیتی نیاز دارید. با بررسی چنین نکاتی می توان به قیمت نخ بسته بندی دست یافت. با توجه به این که معمولا این نوع نخ‌ها به صورت کیلویی و عمده به فروش می‌رسد معمولا قیمت آن هم در سایت‌ها و بازار های فروش به صورت کیلویی بیان می‌شود.

اگر در رابطه با قیمت نخ بسته بندی به دنبال اطلاعات بیشتر هستید می‌توانید به مراکز فروش آن مراجعه کنید. معمولا مرکز فروش این نوع نخ‌ها در بازارهای سنتی هر شهر و یا در بازارهای مرکزی مربوط به هر شهر می‌باشد. همچنین استفاده از مشاوران فعال در سایت‌های فروش این نوع محصول می‌تواند به عنوان منبعی معتبر برای اطلاع از وضعیت قیمت‌ها باشد تا به این ترتیب با خیالی آسوده اقدام به خرید نمایید.

اگر به دنبال راه کار برای کاهش هزینه های بسته بندی در اسباب کشی هستید مقاله 8 راه برای کاهش هزینه های لوازم بسته بندی در اسباب کشی را مطالعه کنید!

قیمت انواع نخ بسته بندی

الوکارتن، فروشگاه کارتن اسباب‌کشی و انواع لوازم بسته بندی ( دستگاه چسب‌کش، نایلون حبابدار، کاور، سلفون و …)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *