خرید کارتن اسباب کشی در شمال تهران1

از انواع کارتن خالی در بسته بندی هرنوع کالایی از خوراکی گرفته تا الکتریکی، استفاده می‌شود. بعضی مواقع زیبایی بسته بندی و معرفی برند، مد نظر است ولی بعضی مواقع دیگر اصلا ظاهر بسته بندی هیچ اهمیتی ندارد بلکه از آن بسته بندی فقط برای حفاظت از کالاها استفاده می‌شود.

اگر قصد از خرید یک جعبه استفاده از آن در اسباب کشی باشد، باید مقاومت و کیفیت بدنه خیلی بالا باشد تا در زمان اسباب‌کشی دردسری اضافه نکند.

انواع کارتن خالی دارای چاپ

در زمان تحویل اینترنتی یک کالا، اولین چیزی که مشتری آنرا میبیند بسته بندی کالا است. بسته بندی خوب یا بد در قضاوت برند آن کالا اثر بسیار زیادی دارد، فرقی ندارد که مشتری از کیفیت کالا راضی باشد یا نباشد. صنایع مختلف برای معرفی برند کسب و کار خود نیازمند یک بسته بندی شکیل و زیبا هستند.

ممکن از جعبه‌های خالی دارای چاپ، انتظار تحمل وزن زیادی نرود، مانند جعبه‌های خرما یا جعبه پیتزا که نیازی به تحمل وزن زیادی ندارند. البته بعضی از کارتن‌های دارای چاپ مانند کارتن موز باید تحمل وزن زیاد هم داشته باشند.

انواع کارتن خالی دارای چاپ:

  • جعبه کفش
  • جعبه مواد غذایی مانند جعبه خرما جعبه پنیر
  • کارتن موز یا کاهو
  • جعبه‌های سرو و ارسال غذاهای رستورانی مانند جعبه پیتزا
  • جعبه‌های بسته بندی انواع قطعات کامپیوتری
  • کارتن بسته بندی ظروف آشپزخانه
  • کارتن‌های بسته بندی وسایل برقی
  • کارتن بسته بندی انواع اسباب‌بازی

در اکثر این بسته بندی‌ها کیفیت چاپ اهمیت بسیار زیادی دارد و در بعضی از آنها مقاومت در برابر رطوبت هم مهم است.

انواع کارتن خالی بدون چاپ

دقیقا برعکس موارد قبل، بعضی از جعبه‌ها صرفا برای محافظت از یک کالا یا وسیله در حین جابجایی، طراحی شده‌اند و زیبایی و ظاهر این جعبه‌ها اهمیت زیادی ندارد.

برای مثال کارتن خالی مخصوص پست یا انواع کارتن خالی اسباب کشی باید دارای بدنه خیلی قوی و مستحکم باشند تا از وسایلی که حمل می‌کنند محافظت کنند.

فروشگاه کارتن خالی

کارتن خالی دارای تحمل وزن زیاد

انواع کارتن خالی دارای توان تحمل وزن یکسان نیستند. هرقدر توان تحمل وزن و فشار جعبه‌ای بالاتر باشد قیمت آن هم بیشتر است. برای مثال کارتن موز باید هم ظاهر و چاپ زیبایی داشته باشد هم باید توان تحمل وزن زیاد در حدود هشت تا ده کیلو را داشته باشد.

کارتن‌ها از لایه‌های مسطح و موجدار تشکیل شده‌اند. دلیل استقامت بدنه و تحمل فشار در جعبه‌ها لایه موجدار یا فلوتینگ است. کارتن‌های دارای تحمل وزن زیاد باید پنج لایه باشند تا با داشتن دو لایه‌ی موجدار توان تحمل فشار وزن محموله‌ها را داشته باشند.

اگر هدف از تهیه کارتن خالی استفاده برای حمل وسایل سنگین باشد، بهتر است حتما از کارتن فروشی های معتبر کارتن پنج لایه باکیفیت تهیه شود.

کارتن خالی اسباب کشی

در بین تمام انواع کارتن خالی، کارتن اسباب کشی باید از بیشترین مقاومت و استحکام بدنه برخوردار باشد تا بتواند وزن وسایل سنگین خانه را تحمل کند یا بر اثر چند بار جابجایی در خانه یا شرکت، بدنه‌اش از هم باز نشود.

اگر در انتخاب جعبه حمل اثاث، اشتباهی صورت گیرد، ممکن است باعث ایجاد ضرر مالی و حتی از دست رفتن وسایل شرکت یا خانه شود. به همین دلیل باید در انتخاب شرکتی که از آن جعبه مخصوص حمل اثاث تهیه می‌شود دقت زیادی شود.

بعضی از افراد برای اسباب کشی از جعبه موز استفاده می‌کنند که این نوع کارتن قیمت برابر یا خیلی نزدیکی به کارتن‌های سایز کوچک شرکت الوکارتن دارد اما در عین حال جعبه موز برای اسباب کشی طراحی نشده است.

کارتن خالی پستی

در بین انواع کارتن خالی، معمولا کارتن‌های پستی پایین‌ترین قیمت را در فروش عمده دارند. اغلب این مدل جعبه‌ها از نوع سه لایه هستند و در اغلب کارتن فروشی‌های آنلاین به صورت عمده به فروش می‌رسد.

جهت خرید عمده کارتن پستی باید به نقاط ضعف کالایی که بسته بندی می‌شود کاملا توجه شود، برای مثال اگر کالایی که پست می‌شود به آب حساس است باید هم به نوع کارتن هم نوع بسته بندی براساس این مورد استفاده شود.

برای پست کالاها، به جز بسته بندی با جعبه‌های مقوایی از انواع دیگری هم استفاده می‌شود که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

کارتن خالی پستی ضدآب

بسیاری از کسب و کارها برای انتقال محموله پستی خود نیاز به بسته بندی‌های ضدآب دارند. انواع کارتن خالی چون کاملا از مقوا تشکیل شده‌اند به هرحال تا حدی تحمل آب و رطوبت را دارد، برای ضدآب شدن صد در صدی بسته‌ی پستی، از پاکت‌های آماده دارای محافظ استفاده می‌شود. این پاکت‌های آماده، غیر از لایه کاغذی چند لایه پلاستیکی یا متالایز، دارند تا امکان نفوذ آب وجود نداشته باشد.

پاکت فلایر

پاکت پستی فلایر در واقع همان پاکت پستی پلاستیکی می‌باشد که برای محموله‌هایی در قطع A3 یا A4 باشند می‌توانند کاربرد داشته باشند. معمولا این نوع پاکت‌ها چند لایه هستند، لایه خارجی این نوع پاکت‌ها قابلیت نوشتن دارد و لایه‌ای پلاستیک هم دارند. با استفاده از این نوع پاکت در تمام زمان نگهداری و ارسال، کالاها به صورت کامل در برابر آب محفوظ میمانند.

پاکت حبابدار

برای محموله‌های پستی کوچک از این مدل پاکت هم استفاده می‌شود. پاکت حبابدار از امن‌ترین و بهترین نوع بسته‌بندی وسایل و کالاهای حساس است زیرا علاوه بر اینکه از کالا در برابر آب محافظت می‌کند، وجود لایه نایلون حبابدار باعث محافظت در برابر ضربه هم می‌شود.

پاکت متالایز

پاکت متالایز برای بسته بندی محصولات حساس به نور و آب کارایی دارد. همچنین با استفاده از این نوع پاکت می‌توان برای ارسال مواد خوراکی مانند ادویه استفاده کرد.

کارتن خالی ضدآب

اگر حجم و ابعاد کالای پستی زیاد باشد و در پاکت‌ها جا نگیرد باید شخص ارسال کننده، اقدام به ضدآب کردن کارتن پستی داشته باشد. کافیست کاملا کالا را با نایلون حبابدار بپوشاند و بیرون کارتن را هم با سلفون ضخیم اسباب کشی یا نایلون حبابدار بپوشاند.

قیمت کارتن خالی

قیمت انواع کارتن خالی براساس مقاومت بدنه و وزنی که می‌‎توانند تحمل کند و دارای چاپ بودن یا نبودن آنها تعیین می‌شود. البته در کنار همه موارد آکبند بودن هم در تعیین قیمت جعبه‌ی خالی خیلی اثر دارد.

همیشه جعبه‌های سه لایه که معمولا برای پست استفاده می‌شوند، قیمت پایین‌تری دارند. در هنگام خرید جعبه، این نکته را در نظر داشته باشید برای حمل اثاث و وسایل سنگین به پنج لایه بودن آن توجه داشته باشید.

قیمت کارتن‌های شرکت‌های مختلف برای یک ابعاد مشخص، معمولا به هم بسیار نزدیک است. اگر مراکزی قیمت خیلی پایین‌تری نسبت به سایر مراکز داشته باشند می‌تواند به دلیل تعداد خرید عمده خیلی زیاد یا بدنه ضعیف‌تر یا عدم شهرت برند تولید کننده باشد.

انواع فروشگاه‌های کارتن خالی

سوالی که برای ما پیش می‌آید این است که کارتن پستی را از کجا بخریم؟ کجا کارتن مخصوص اسباب کشی بهتری دارد؟

فروشگاه‌های کارتن خالی که به صورت آنلاین یا غیرآنلاین فعالیت دارند، انواع مختلفی دارند، بعضی از آنها در حوزه‌ای خاص بیشتر فعال هستند، برای مثال بعضی از فروشگاه‌های آنلاین فروش جعبه، بیشتر جعبه‌های خالی پستی ارائه می‌دهند.

فروشگاه‌های کارتن خالی بر اساس نوع جعبه‌هایی که ارائه می‌شوند به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • فروشگاه‌هایی که عمدتا انواع کارتن و پاکت‌های پستی را به صورت عمده، ارائه می‌دهند.
  • فروشگاه‌هایی که عمدتا انواع جعبه چاپی مورد استفاده برای صنایع مختلف را ارائه می‌دهند و فقط به صورت عمده با صنایع و تولیدکنندگان مختلف همکاری دارند.
  • فروشگاه‌هایی که فقط بر کارتن‌های مقاوم اسباب کشی تمرکز دارند.
  • البته کارتن فروشی‌هایی هم هستند که بر چند موضوع تمرکز دارند.

کلام آخر

در بسته بندی انواع کالاهایی که در اطراف ما هستند از انواع کارتن خالی استفاده می‌شود. اما نوع کارتنی که برای بسته بندی کالاهای سبک عمدتا یک بار مصرف، استفاده می‌شود با نوع کارتنی که برای حمل کالاهای سنگین استفاده می‌شود، با هم متفاوت است.

در زمان خرید کارتن خالی باید حتما به وزن کالایی که داخلش قرار می‌گیرد توجه شود. کارتن‌های پنج لایه دارای تحمل وزن زیاد هستند و برای حمل و جابجایی وسایل سنگین ضروری هستند و کارتن‌های سه لایه معمولا قیمت پایین‌تری دارند و برای پست کالاهای سبک استفاده می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *