تاثیر ضخامت کارتن بر قیمت آن چقدر است؟

کاربرد کارتن پنج لایه

کارتن پنج لایه


تاثیر ضخامت کارتن بر قیمت نباید باعث شود که برای تهیه کارتن ارزانتر، حمل و جابجایی وسایل حساس و آسیب پذیر با مشکل مواجه شود یا حتی آسیب مالی ایجاد شود.

برای حفاظت از وسایل، بسته بندی اصولی بسیار حیاتی است و یکی از مهم‌ترین ابزار برای یک حمل و جابجایی امن، کارتن قوی و محکم است.

تمام سعی ما در زمان بسته بندی وسایل برای اسباب کشی، جلوگیری از آسیب دیدن و حفاظت از اشیای خانه است تا بتوانیم از هر نوع آسیب مالی جلوگیری کنیم.

هر قدر کارتنی تعداد لایه و درنتیجه ضخامت بیشتری داشته باشد، توانایی تحمل وزن بیشتر را دارد. اما یکی از دغدغه‌های همیشگی قیمت کارتن‌هایی است که باید تهیه شود.

 

انواع استفاده از کارتن‌ها با ضخامت متفاوت

جعبه‌های بسته بندی کاربردهای گسترده‌ای دارند بعضی از آنها مانند جعبه دارو با کم‌ترین ضخامت هستند و از چند لایه تشکیل نشده‌اند.

بعضی دیگر مانند جعبه خرما ضخامت خیلی کمی دارند و نیازی به مقاومت خیلی زیاد ندارند.

در بعضی از انواع جعبه‌های مقوایی ضخامت و کیفیت وقوی بودن بدنه از اهمیت زیادی برخوردار نیست اما در مقابل کیفیت چاپ روی جعبه‌ها خیلی مهم است، جعبه‌های سرو غذا مانند جعبه پیتزا یا جعبه کفش از این نوع هستند.

مقایسه قیمت کارتن پستی با کارتن بسته بندی می‌تواند کاملا نشان‌دهنده‌ی تاثیر ضخامت کارتن بر قیمت باشد. کارتن‌های پستی به صورت عمده و با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شوند چون سه لایه هستند و ضخامت و مقاومت و تحمل وزن کم‌تری دارند.

کارتن های مستحکم برای اسباب کشی

کارتن های مستحکم برای اسباب کشی

ضخامت بدنه چقدر اهمیت دارد؟

هر قدر برای وسایل سنگین‌تری کارتن نیاز باشد، ضخامت بدنه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر صرفا برای یک ارسال ساده پستی کالایی با وزن سبکٍ، نیاز به بسته بندی باشد یک کارتن سه لایه با ضخامت معمولی کفایت می‌کند اما برای حمل وسایل سنگین کارتن پنج لایه که ضخامت بیشتر و مقاومت و استحکام بالاتر دارد، لازم است.

 

چگونه کارتن خوب را از بد تشخیص دهیم؟

تعریف کارتن خوب بستگی به مورد استفاده از کارتن دارد، معیارهای متفاوتی برای تعریف یک جعبه پستی خوب با کارتن اسباب کشی خوب وجود دارند.

برای اسباب کشی، وسایل شکستنی مانند بلور یا چینی یا مجسمه باید با حساسیت بیشتری بسته بندی شوند و محافظت ویژه‌تری را نیاز دارند.

اما سوالی که برای ما در همچین زمانی پیش می‌آید این است که چگونه باید کارتن خوب را تشخیص دهیم.

به عنوان افرادی که متخصص حوزه‌ی بسته بندی و تولید کارتن نیستیم باید بدانیم چه معیارهایی را برای تهیه کارتن حمل اثاث، بررسی کنیم:

  • اولین نکته مهم این است که کارتن پستی است یا خیر، کارتن‌های پستی حتی اگر ضخامت بدنه‌ی بیشتری هم داشته باشند برای اسباب کشی وسایل سنگین طراحی نشده‌اند.
  • کارتن مقاوم توسط شرکت‌های معتبر به فروش می‌رود. از آنجا که ما متخصص حوزه‌ی تولید کارتن اسباب کشی نیستیم، می‌توانیم با انتخاب مرکزی که قابل اعتماد است و مانند شرکت الوکارتن بر حوزه‌ی اسباب کشی تمرکز دارد، با خیالی راحت، جعبه مناسب و قوی برای حمل اثاث را تهیه کنیم.

نباید برای وسایل حساس که وزن زیادی دارند به دلیل تاثیر ضخامت کارتن بر قیمت، جعبه ارزان تهیه شود چون در نهایت ممکن است خسارت مالی ایجاد شود.

 

تاثیر ضخامت کارتن بر قیمت

اگر بخواهیم تاثیر ضخامت کارتن بر قیمت را بررسی کنیم باید این نکته را در نظر داشته باشیم که در تعیین قیمت هر جعبه مقوایی، عواملی مانند وزن قابل تحمل و تعدادلایه‌ها و ابعاد موثر هستند.

کارتن‌های مخصوص حمل وسایل سنگین دارای پنج لایه هستند، در نتیجه نسبت به کارتن‌های سه لایه که به صورت معمول برای پست استفاده می‌شوند ضخامت بیشتری دارند.

با مقایسه قیمت کارتن‌های پستی با جعبه‌های اسباب کشی کاملا می‌توان میزان اثرگذاری ضخامت کارتن بر قیمت اش را بدست آورد. البته لازم به یادآوری این نکته است که کارتن اسباب کشی در ازای قیمت بیشتر، دارای قابلیت استفاده چندباره است و به راحتی در برابر ضربه از بین نمی‌رود.

 

تاثیر ضخامت بر قیمت کارتن موز

کارتن‌های موز برای مصارف مختلف جابجایی توسط دست فروشان و صاحبان مغازه کاربرد دارد. معمولا کارتن موز از دو بخش، بدنه پایینی و بدنه بالایی که به عنوان درب جعبه استفاده می‌شود، تشکیل شده است.

بدنه پایینی کارتن موز باید بتواند وزن زیادی را تحمل کند، معمولا باید کیفیت بالا داشته باشد و پنج لایه باشد.

ضخامت بر قیمت کارتن موز تاثیر مستقیم دارد و هر قدر کیفیت بدنه بالاتر باشد، قیمت هم قدری متفاوت است.

نکات بسته بندی ظروف آشپزخانه

تاثیر ضخامت کارتن بر قیمت نباید باعث شود که برای تهیه کارتن ارزانتر وسایل حساس و آسیب پذیر آشپزخانه را از دست بدهیم.

وسایلی از آشپزخانه که وزن زیادی دارند باید داخل کارتن پنج لایه ساخته شده توسط یک شرکت مطمئن مانند الوکارتن، حمل شوند.

نکته ی بعدی که در بسته بندی وسایل حساس خیلی مهم است اینست که ظروف باید به‌گونه ای بسته بندی شوند که امکان لغزش و حرکت داخل جعبه، برایشان به هیچ عنوان فراهم نشود و اصول لازم در بسته بندی وسایل حساس رعایت شود.

دسته بندی در اسباب کشی

دسته بندی در اسباب کشی

 

ضخامت و ابعاد مناسب کارتن کتاب

برای اشیای مختلف باید به وزن آنها توجه شود. بهترین ابعاد برای بسته بندی هر وسیله به وزن آن بستگی دارد به این معنا که برای وسایلی که وزن زیادی دارند نباید از کارتنی با ابعاد خیلی زیاد استفاده شود؛ کارتن بزرگ برای وسایلی که وزن کمی دارند مناسب است. برای بسته بندی یک کتاب می‌توان از جعبه‌های پستی با ارتفاع کم که اصطلاحا به آنها جعبه کیبوردی گفته می‌شود، استفاده کرد.

بهترین ابعاد جعبه برای حمل وسایل سنگین، متناسب با وزنی است که می‌توانید به راحتی حمل کنید. برای بسته بندی تعداد زیادی کتاب که دارای وزن زیادی هستند بهتر است از کارتنی پنج لایه با ابعاد کارتن کوچک شرکت الوکارتن استفاده شود.

نتیجه گیری

به مقداری که ضخامت یک کارتن بیشتر باشد قیمت آن هم افزایش می‌یابد. برای بعضی مصارف نیازی به جعبه با ضخامت زیاد نیست اما برای حمل وسایل سنگین باید به ضخامت و کیفیت وتعداد لایهها توجه شود.

خصوصا قبل از اسباب کشی، تاثیر ضخامت کارتن بر قیمت نباید باعث شود که برای تهیه کارتن ارزانتر، وسایل خانه را از دست بدهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *