خرید کارتن اسباب کشی 1 scaled

ابعاد کارتن اسباب کشی باید بر اساس نوع کالاهایی که در آن قرار میگیرند و وزن آنها تعیین شود. هر قدر وزن وسایل بیشتر باشد برای بسته بندی آنها از کارتنی با ابعاد کوچک‌تری استفاده گردد تا حمل آن راحت باشد.  

بسیاری از افراد با این منطق که کارتن‌ها را کارگران باید حمل کنند نه ما، به وزن کارتن‌ها هیچ توجهی نمیکنند اما کارگران فقط جعبه‌ها را درب منزل جدید تخلیه می‌کنند و در زمان چیدمان وسایل در خانه جدید ممکن است نیاز باشد بارها جعبه‌ها جابجا شوند.  

 

کارتن اسباب کشی چه فرقی با سایر کارتن‌های موجود در بازار دارد؟ 

در بازار آنلاین یا مغازه‌ها انواع مختلفی از جعبه‌های مقوایی وجود دارد، بعضی از آنها قیمت پایین‌تری هم دارند. کارتن‌هایی که سه لایه هستند قیمت پایین‌تر و مقاومت پایین‌تری دارند و برای پست کالاها و تحمل وزن خیلی کم، طراحی شده‌اند. تفاوتی که کارتن مخصوص اسباب کشی با سایر جعبه‌های موجود در بازار دارد، این است که از نوع پنج لایه است و بدنه‌ این کارتن برای تحمل وزن زیاد وسایل در حین حمل اثاث، طراحی شده‌اند و قابلیت استفاده مجدد هم دارند. 

جعبه

کارتن اسباب کشی

چگونه ابعاد کارتن اسباب کشی را تعیین کنیم؟ 

 کارتن‌های پنج لایه آکبند از مراکز معتبر، توان تحمل وزن زیادی را دارند، فرض کنید یک کارتن‌ استاندارد از یک شرکت معتبر، مثلا توان تحمل وزن بیست کیلو را داشته باشد. سوالی که شما باید به آن پاسخ دهید این است که آیا شما به راحتی می‌توانید این وزن را جابجا کنید؟ 

متاسفانه خیلی از افراد با این منطق که کارگران قرار است برای ما این کارتن‌ها را حمل کنند هرچه می‌توانند وزن کارتن‌ها را سنگین‌تر میکنند و برایشان مهم نیست که این وزن برای خودشان به راحتی قابل حمل است یا خیر! 

اما کارگران تنها جعبه‌ها را تا درب منزل جدید یا محوطه‌ای خاص حمل خواهند کرد و در زمان چیدمان خانه جدید ممکن است بارها نیاز باشد کارتن‌ها جابجا شوند تا مراحل چیدمان خانه طی شود. در نتیجه ابعاد کارتن اسباب کشی باید به گونه‌ای باشد که وزن نهایی وسایل داخلش به حدی قابل حمل برسد. برای مثال اگر برای چیدن کتاب یا ظروف و قابلمه‌ها از کارتنبزرگ استفاده شود، وزن آن خیلی بالا خواهد رفت، برای این وسایل اگر کارتن‌های کوچکی انتخاب نشود دردسرهای بدی ایجاد خواهد کرد. 

متاسفانه همه افراد تمایل دارند بسته بندی وسایل برای اسباب کشی به هر قیمتی سریع‌تر تمام شود. برای سریع‌تر جمع شدن وسایل اگر هر وسیله‌ای بدون توجه به حساسیت‌هایی که دارد، بسته بندی شود، عواقب بسیار بدی را می‌تواند ایجاد کند. 

هر اتفاقی در روز اسباب کشی ممکن است اتفاق بیفتد، ممکن است مجبور شوید از تعداد کم‌تری کارگر استفاده شود. پس باید سنگینی وزن کارتن‌ها در نظر گرفته شود. 

خرید کارتن ضخیم بزرگ

خرید کارتن ضخیم بزرگ

ابعاد کارتن بسته بندی وسایل آشپزخانه برای اسباب کشی 

یک اشتباه بزرگ و بسیار رایج استفاده از کارتن‌های بزرگ در بسته بندی وسایل گران و حساس به ضربه است. بسیاری از افراد برای اینکه زمان بسته بندی وسایل برای اسباب کشی را کوتا‌ه‌تر کنند تمایل دارند که از کارتن با ابعاد بزرگتری استفاده کنند و این ریسک حمل و آسیب دیدن آنها را به شدت افزایش خواهد داد. ابعاد کارتن اسباب کشی برای وسایل شکستنی سنگین باید در کوچک‌ترین حد ممکن باشد تا در زمان جابجایی تحمل وزن آن در حین حمل، راحت‌تر باشد. 

برای بسته بندی وسایل آشپزخانه در گام اول لازم است برنامه‌ریزی‌ وجود داشته باشد. هرقدر وسایلی حساس‌تر هستند باید بسته بندی آنها در اولویت قرار بگیرد، چون در روزهای ماه آخر قبل از اسباب کشی، به دلیل فشار کار زیاد و افزایش شدید استرس، دقت در بسته بندی کاهش خواهد یافت. 

بسته بندی وسایلی مانند چاقو یا هر وسیله نوک تیز دیگر که اسیب زننده هستند، باید کاملا با محافظ انجام شود. 

بسته بندی وسایل شکستنی باید با دقت و حوصله‌ی کافی صورت بگیرد.  

 ابعاد کارتن برای اسباب کشی کتاب 

کارتن‌های پنج لایه شرکت‌های معتبر توان تحمل وزن زیادی را دارند، فرض کنید یک کارتن‌ استاندارد از یک شرکت معتبر، مثلا حداقل تا وزن پانزده کیلو را تحمل می‌کند، آیا شما به راحتی می‌توانید این وزن را جابجا کنید؟ یا اگر کارتن مخصوص بسته بندی‌ای مثلا حدودا 25 کیلو را می‌تواند تحمل کند، سوال اینجاست آیا جابجایی این وزن برای یک کارگر بدون آسیب، امکان‌پذیر است؟ 

توصیه میشود برای وسایل سنگین مانند تعداد زیادی کتاب، به هیچ عنوان از کارتن با ابعاد بزرگ استفاده نشود و برای انتخاب ابعاد به وزنی که می‌توانید تحمل کنید دقت کنید. 

حتی اگر قرار است برای جابجایی از کارگرانی هم کمک بگیرید، وزن زیاد یک جعبه هم در زمان حمل هم بعد از انتقال به خانه جدید می‌تواند دردسرآفرین شود. 

توصیه میشود برای حمل تعداد زیادی کتاب که در مجموع وزن زیادی دارند، نهایتا از کارتنی با ابعاد طول 45 _ عرض 30 _ ارتفاع 31 استفاده شود. 

 ابعاد کارتن برای ظروف 

برای ظروف متناسب با وزن و شکننده بودن یا نبودن آنها تصمیم‌گیری کنید. اگر وزن ظروف زیاد است تا حد امکان از کوچک‌ترین ابعاد کارتن اسباب کشی پنج لایه مخصوص حمل اثاث استفاده شود، مثلا ابعاد طول 45 و عرض 30 و ارتفاع 31 مناسب است. 

اگر ابعاد جعبه حمل بزرگ باشد حمل آن دشوار می‌شود و با خستگی‌های اثاث کشی ممکن است باعث مشکل شود. 

 ابعاد جعبه حمل لباس و وسایل پارچه‌ای 

با توجه به وزن کمی که وسایل پارچه‌ای دارند برای حمل آنها بزرگ‌ترین ابعاد کارتن اسباب کشی  مناسب هستند. 

برای وسایلی پارچه‌ای، ابتدا باید از هر آلودگی‌‎ای پاک شوند و کاملا خشک شوند و هیچ رطوبتی نداشته باشند و سپس بسته بندی شوند. برای این نوع از وسایل می‌توان از ساکِ بزرگ زیپ دار یا کاور‌های پارچه‌ای هم استفاده کرد.  

 ابعاد کارتن حمل وسایل برقی 

ابعاد کارتن اسباب کشی وسایل برقی متناسب با ابعاد و وزن کالاها باید تا حد امکان در کم‌ترین ابعاد ممکن باشند. سعی کنید تا حد امکان چند وسیله برقی را در کنار هم با هم بسته بندی نکنید و اگر هم مجبور بودید در کارتن باید هیچ امکان جابجا شدنی نداشته باشند. 

 ابعاد کارتن اسباب کشی بزرگ 

کارتن‌های اسباب کشی بزرگ برای وسایل سبک اما حجیم مانند پرده کاربرد دارند، سایز کارتن اسباب کشی پنج لایه باکیفیت شرکت الوکارتن برابر با طول 60 _ عرض 45 _ ارتفاع ۴۰ است. 

 ابعاد مناسب برای اسباب کشی وسایل سنگین 

برای وسایلی که وزن زیادی دارند باید حتما از کارتن‌های پنج لایه مخصوص اسباب کشی استفاده شود و کارتن‌های سه لایه که مخصوص پست هستند، ریسک آسیب دیدن وسایل را ایجاد میکنند. 

سعی شود نسبت به حجمی که آن وسیله دارد، کوچک‌ترین ابعاد کارتن برای وسایل سنگین تهیه شود. کارتن‌های بسته بندی توان تحمل وزن‌های خیلی زیادی را دارند و اصلا برای همین کاربرد طراحی شده‌اند؛ اما نباید وزن کالا آنقدر زیاد باشد که حمل آن آسیب‌زا شود. 

 ابعاد کارتن موز برای اسباب کشی 

کارتن موز توان تحملی برابر یا حتی کم‌تر از کارتن‌های استاندارد اسباب کشی دارد. از نظر ابعاد هم با توجه به اینکه در بازار انواع مختلفی از کارتن با برندهای مختلف وجود دارد یک استاندارد واحد ندارند، بعضی از آنها به ابعاد کارتن اسباب کشی سایز کوچک شرکت الوکارتن نزدیک هستند و بعضی بزرگتر هستند. 

 نتیجه‌گیری 

برای وسایلی که وزن سبکی دارند از بزرگ‌ترین ابعاد کارتن اسباب کشی می‌توان استفاده کرد و برای وسایلی که وزن زیاد دارند و نسبت به ضربه آسیب پذیر هستند مانند ظروف بلور و شیشه‌ای، از کوچک‌ترین ابعاد کارتن پنج لایه مخصوص حمل اثاث استفاده شود. 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *