قیمت کارتن اسباب کشی در تهران چنده؟

پاکت های مخصوص مواد غذایی

پاکت های مخصوص مواد غذایی


ما به سه هدف وسایل خود را بسته بندی می‌کنیم، هدف اول این است که فردی که وظیفه حمل را بر عهده می‌گیرد بر اثر وزن زیاد محتویات کارتن آسیب نبیند، هدف دوم هم اینکه کارتن تا انتها بتواند وزن محتویات را تحمل کند و آسیب نبیند، در نهایت اگر دو هدف قبلی تامین شود، هدف سوم که سالم ماندن وسایل ارزشمند و جلوگیری از خسارت مالی است، تامین می‌شود.

یکی از چالش‌های قطعی اسباب کشی تامین نیازهای اسباب کشی با کمترین هزینه ممکن است.

تامین کارتن اسباب کشی ارزان در تهران برای همه افرادی که قصد جابجایی دارند خیلی جذاب است ولی نباید از رسیدن به سه هدف اصلی ما، جلوگیری کنند.

 

خرید ارزان‌تر رویایی همیشگی

ما همیشه تمام سعی خودمان را به خرج می‌دهیم که خرید همه چیز حتی کمی، ارزان‎تر تمام شود و این که تمام تلاش‌مان را داشته باشیم که در هزینه‌های اسباب کشی صرفه جویی کنیم، خیلی منطقی است.

راستی بسته بندی وسایل برای اسباب کشی چه هزینه‌هایی دارد؟ تامین روزنامه برای بسته بندی بلور و شکستنی‌ها، تامین چمدان، چسب پهن، فوم های بین ظروف و نایلون حبابدار!

راستی، تعداد زیادی کارتن قوی و مقاوم!

تعداد زیادی؟!

اینجاست که ما تمام تلاش خود را خواهیم داشت که هزینه خرید کارتن را پایین بیاوریم.

شاید قیمت‌ها در پایین شهر پایین‌تر است پس شاید به نظر برسد بهتر است از جنوب تهران شروع کنیم. اما بعد از کمی بررسی کارتن‌های تولید ایران، متوجه می‌شویم انگار قیمت‌ها برای ابعاد یکسان یا به هم نزدیک، تقریبا یکی است.

خیلی سخت است که تک تک فروشنده‌های ملزومات بسته بندی تهران را بررسی کنیم و از آنها قیمت بگیریم؛ اصلا چه دلیلی دارد وقتی آمار شرکت‌های تولید و توزیع کننده‌ی ملزومات اسباب کشی به سهولت در گوگل در دسترس همه هست، ما ساعت‌ها در بازارها پرسه بزنیم؟

به راحتی در گوگل برای پیدا کردن کارتن اسباب کشی ارزان سرچ میکنیم تا شاید حس کنیم توانسته‌ایم کمی هوشمندانه‌تر قدم برداشته باشیم. اما حقیقت این است که بعد از کمی سرچ متوجه میشویم که قیمت جعبه مقوایی خالی در شرکت‌های مختلف با هم تفاوت خیلی معناداری ندارد و شاید این سوال برایمان پیش بیاید اصلا قیمت‌های این کارتن‌ها چطوری تعیین می‌شود.

خرید کارتن اسباب کشی

کارتن‌ مخصوص اسباب کشی چیست

برای آگاهی از اینکه قیمت کارتن‌ها چطوری تعیین میشود، نیاز است ابتدا با ساختار کارتن‌ها آشنایی ایجاد شود.

کارتن‌های مقوایی از به هم چسبیدن چند لایه مقوا تشکیل شده‌اند. اما اگر چند لایه مقوای ضخیم را به هم بچسبانیم، نه در برابر ضربه نه در برابر فشار تحمل خیلی زیادی از خودشان نشان نخواهند داد، به همین دلیل اگر ما مثل کار دستی‌های مدرسه خودمان یک مکعب را با ضخیم‌ترین مقواهای اطرافمان بسازیم، متوجه خواهیم شد کار دستی ما تحمل وزن بالا ندارد.

اما چرا کارتن‌های اسباب کشی می‌توانند وزن سنگین وسایل را تحمل کنند؟

دلیل تحمل وزن، لایه‌های موجدار هستند که در فرایند ساخت کارتن، بین لایه‌های مقوای قوی و صاف، قرار می‌گیرند. این لایه موجدار است که کمک می‌کند تا توان تحمل فشار وزن اشیا و یا مقاومت در برابر ضربه، در کارتن‌هایی خاص به جود می‌آید.

تعداد لایه‌های موجدار در کارتن‌های سه لایه یک و در کارتن‌های پنج لایه دو عدد است که این باعث می‌شود کارتن‌های پنج لایه توان تحمل بالاتری دارند و قوی‌تر هستند.

قیمت‌ کارتن‌ها چگونه تعیین می‌شود؟

برای خرید کارتن اسباب کشی ارزان در تهران ابتدا باید مشخص شود قیمت این جعبه‌ها چطوری تعیین می‌شود.

  • مهم‌ترین عامل اثر گذار در قیمت کارتن‌ها آکبند بودن یا نبودن است. جعبه خالی مقوایی که در ایران تولید شده کاملا آکبند است.
  • در کارتن‌های آکبند، اعتبار شرکت تولید کننده ایرانی جعبه اسباب کشی و وزنی که جعبه اثاث کشی می‌تواند تحمل کند، بر قیمت اثر دارد.
  • مطمئنا وزنی که کارتن‌ها می‌توانند تحمل کنند بسیار اهمیت دارد. کارتن‌های بیست کیلویی از ده کیلویی گران‌تر هستند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در نهایت در زمان اثاث کشی فردی که جعبه را حمل می‌کند یک تحمل محدودی دارد و نباید جعبه را از یک حدی بیشتر سنگین کرد تا هم فردی که وظیفه حمل را بر عهده می‌گیرد هم جعبه، هم وسایل ارزشمند و گران ما سالم بمانند.
  • پنج لایه بودن یا سه لایه بودن یکی از فاکتورهای اصلی تعیین قیمت است و کارتن‌های سه لایه همیشه ارزان‌تر هستند که کارایی این جعبه‌ها بیشتر برای ارسال پستی است.

 

مقایسه قیمت کارتن اسباب کشی ارزان در تهران

سوال این است قیمت یک کارتن استاندارد و قوی و آکبند چقدر بیشتر است؟

اگر برای بلور و شکستنی‌های یک خانه که وزن زیادی دارند، کارتنی به قیمت پایینی خریداری شود، اما این کارتن تحمل وزن زیاد نداشته باشد، این جعبه چه کارایی‌ای می‌تواند داشته باشد؟

کارتن‌ها بر اساس قیمت، خریده می‌شوند!

اما

کارایی کارتن بسته بندی برای اسباب کشی  را وزنی که تحمل می‌کند، تعیین می‌کند!

به بیانی دیگر تهیه جعبه خالی ارزان برای اشیای گران و سنگین خانه که نسبت به ضربه حساس هستند ممکن است بهای زیادی داشته باشد.

 

 

 

 

چرا بعضی فروشندگان جعبه خالی ارزان دارند؟

وقتی قیمت کارتن‌های آکبند تولید ایران، در اکثر شرکت‌ها به هم نزدیک است، چطور قیمت یک تعداد از فروشندگان از بقیه کم‌تر است؟

تولید جعبه خالی برای اثاث کشی در ایران یک هزینه مشخصی دارد و قیمت بعضی از جعبه‌هایی که معمولا ساخت ایران نیستند، از سایر جعبه‌های موجود در بازار کمی پایین‌تر باشد.

مهم‌ترین دلیل برای پایین بودن قیمت یک کارتن، آکبند نبودن آن است. یعنی شاید نو به نظر برسد اما قبلا حداقل یک بار از آن استفاده شده است. همانطور که تمام وسایل اطراف ما وقتی به صورت دست دوم به فروش برسند، قیمت خیلی پایین‌تری دارند، این عامل به شدت روی قیمت کارتن هم اثر دارد.

اگر کارتنی با وجود آکبند بودن، قیمت پایینی داشته باشد، یا کیفیت خیلی پایینی دارد یا آسیب دیده یا ممکن است برند ناشناس و جدیدی است.

چه کارتنی را برای اسباب کشی بخریم؟

اگر قصد تهیه کارتن اسباب کشی ارزان در تهران دارید ابتدا باید مشخص بشود قصد دارید چه وسیله‌ای با چه ابعاد و چه وزنی در آن قرار بگیرد.

برای مثال اگر وزن کالای مورد نظر شما ده کیلو است باید کارتنی تهیه کنید که تضمینی برای تحمل داشته باشد برای کالاهای سنگین معمولا کارتن پنج لایه نیاز است.

مساله بعدی که بسیار مهم است سهولت در جابجایی است، اگر برای وسایلی که وزن زیادی دارند جعبه بزرگ تهیه شود حمل آن خیلی سخت است و ممکن است چالش‌زا شود.

مزایا و معایب خرید کارتن ارزان اسباب کشی در تهران

از مزیت‌های خرید جعبه خالی ارزان احساس برتری و زرنگ بودنی است که به شدت حس خوبی دارد.

اما معایب خرید جعبه خالی ارزان اسباب کشی در تهران:

تضمینی وجود ندارد

اگر کارتن از مراکز معتبری مانند الوکارتن، تهیه گردد، ممکن از شامل ضمانت کیفیت شوند، اما وقتی کالایی به صورت دست دوم خریده شود، در ازای قیمت پایین‌تر هیچ ضمانتی برای سلامت و کیفیت کالا وجود ندارد.

احتمال ایجاد خسارت مالی

خرید جعبه خالی اسباب کشی ارزان، خوشحال کننده است، اما اگر برای اشیای سنگین که به ضربه هم حساس هستند کارتن ضعیفی تهیه شود، احتمال اینکه در حین اسباب کشی خسارت مالی ایجاد شود، بسیار بالا می‌رود.

آلودگی‌ها به منزل راه پیدا می‌کنند

اگر کارتن اسباب کشی ارزان در تهران از مراکز توزیع بار تهیه شود به شدت آلوده است و این آلودگی به خانه راه میبرند.

احتمال فرسودگی

اگر برای خرید ارزان کارتن اسباب کشی از کارتن‌های مراکز توزیع بار و میوه استفاده کنید، ممکن است به مرور زمان، بر اثر ضربه یا پرتاب کارتن‌ها بدنه آنها دچار فرسودگی شده باشد. میزان فرسودگی جعبه‌ها با هیچ ابزاری قابل اندازه‌گیری نیست.

 

نخ بسته بندی پلاستیکی

نخ بسته بندی پلاستیکی

نتیجه‌گیری

باور عموم بر این است که کارتن استاندارد و قوی و آکبند اختلاف قیمت بالایی با کارتن موز دارد، در این مطلب به بررسی این موضوع پرداخته شد.

برای خرید کارتن اسباب کشی ارزان در تهران ابتدا باید به این نکته توجه شود که کارتن اسباب‌کشی باید توان تحمل وزن زیاد و فشار و ضربه را داشته باشد.

طبیعتا هیچ کسی تمایل ندارد کالایی را گرانتر بخرد و خرید ارزان باعث خوشحالی و حس زرنگ بودن خواهد شد اما در زمان خرید کارتن اسباب کشی اگر فقط به قیمت توجه شود، ممکن است کارتن نامناسبی انتخاب شود که توانایی وزن را نداشته باشد و در زمان حمل اثاث، مشکلی به تمام سختی‌های اسباب کشی اضافه کند و حتی باعث آسیب به وسایل خانه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *