بسته بندی کتاب برای اسباب کشی چگونه است؟

بسته بندی کارتن اسباب کشی

بسته بندی کتاب برای اسباب کشی باید با دقت و رعایت نکاتی انجام شود که در حین اثاث کشی برایمان دردسرهای مختلف ایجاد نکند. بسته بندی کتاب را با کتا‌ب‌های نفیس شروع کنید آنها را بر اساس قطع و ابعادشان طبقه ‌بندی کنید. در ادامه نحوه و مراحل بسته بندی کتاب جهت اثاث کشی، به صورت کامل و دقیق توضیح داده شده است. اما این نکته را در نظر داشته باشید اگر کارتن قوی پنج لایه مخصوص حمل کتاب، تهیه نکنید ممکن است آن جعبه در زمان جابجایی توان تحمل وزن کتاب‌ها را نداشته باشد.

مواد لازم برای بسته بندی صحیح کتاب

مهم‌ترین نیاز برای بسته بندی کتاب‌هایی که قصد جابجایی آنها را دارید، کارتن مخصوص حمل کتاب است. کارتنی که برای حمل کتاب استفاده می‌شود باید توان تحمل فشار زیاد وزن کتاب‌ها را داشته باشد. که باید از مراکز معتبر فروش کارتن اسباب کشی تهیه شوند. بعد از کارتن باید چسب پهن و کاغذ بسته بندی تهیه کنید. در نهایت برای فراهم کردن فشردگی و افزایش امنیت کتاب‌ها نایلون حبابدار هم تهیه کنید.

نحوه و مراحل بسته بندی کتاب برای اسباب کشی

  1. کتاب‌هایی را که نیاز ندارید و به کلی بلااستفاده‌اند را جدا کنید.
  2. بررسی کنید که بین ورق‌های کتاب مدرک یا کاغذ مهمی جا نمانده باشد.
  3. بسته بندی را با کتاب‌های نفیس یا هر کتابی که برایتان ارزش بیشتری دارد شروع کنید.
  4. برای بسته بندی صحیح کتاب برای اسباب کشی، ابتدا کتاب‌ها را بر اساس قطع و ابعاد و میزان فرسودگی و نفیس‌تر بودن، طبقه بندی کنید.
  5. اگر کتاب طلاکوب ونفیس دارید بخشی که در همین مقاله در این زمینه وجود دارد را مطالعه کنید.
  6. به سایت شرکت‌های معتبری مانند الوکارتن برای خرید کارتن پنج لایه مستحکم مراجعه کنید زیرا کارتن استوک و دست دو برای کتاب، ریسک بالایی در زمان جابجایی ایجاد می‌کند.
  7. برای حفاظت کتاب‌ها در برابر رطوبت و آب از نایلون حبابدار استفاده کنید. قبل از چیدن کتاب‌ها داخل کارتن، نایلون حبابدار را بدون هیچ برشی به طور کامل داخل جعبه قرار دهید.
  8. حتما در زمان قرار دادن کتاب‌ها داخل کارتن، سطح آنها را گردگیری کنید تا در جابجایی جلدشان آسیبی نبیند.
  9. در چیدمان کتاب‌ها باید فشردگی زیاد باشد و فضای خالی نداشته باشند تا امکان جابجاشدن حین حمل، وجود نداشته باشد.
  10. در جعبه را با چسب پهن با کیفیت بچسبانید.
خرید کارتن اسباب کشی

خرید کارتن اسباب کشی

کارتن مخصوص جابجایی کتاب چه کارتنی است؟

 برای بسته بندی کتاب انواع روش‌های مختلف وجود دارد. اگر صرفا یک یا چند کتاب سبک قرار باشد به دست سفارش دهنده‌ای پست شود، می‌توان از پاکت پستی حبابدار یا متالایز استفاده کرد. برای جابجایی تعداد کمی کتاب هم میتوان از جعبه کیبوردی استفاده شود. اما برای بسته بندی کتاب برای جابجایی های اسباب کشی، باید از کارتن هایی که در بازار به آنها کارتن‌های پنج لایه گفته می‌شود، استفاده شود. بهترین کارتن پنج لایه برای حمل کتاب کارتنی است که ابعاد مناسب هم داشته باشد و نباید خیلی بزرگ باشد. شما می‌توانید بهترین نوع کارتن پنج لایه در ابعاد مناسب را از الوکارتن تهیه کنید.

هزینه بسته بندی کتاب برای اسباب کشی چقدر است؟

باید متناسب با تعداد کتاب‌ها کارتن مخصوص بسته بندی کتاب تهیه شود. تعداد کارتن‌های مورد نیاز، هزینه را تعیین خواهد کرد.

اگر برای کاهش ظاهری هزینه، کارتن‌های چندبار استفاده شده، تهیه شود، احتمال اینکه تحمل وزن کتاب‌ها حین اثاث کشی را نداشته باشند خیلی بالا می‌رود و در عمل ممکن است به جای صرفه جویی به کتاب‌های ارزشمند شما آسیب هم بزنند.

کاهش هزینه های بسته بندی کتاب برای جابجایی

برای کاهش هزینه‌های بسته بندی شروع به طبقه بندی کتاب‌ها خود کنید و اگر کتابی وجود دارد که کارایی ندارد باید آن را برای انتقال به مراکز فروش کتاب دست دوم، انتقال دهید. نگه داشتن کتاب‌های فاقد کارایی برای شما هزینه دارد و در عین حال با تحویل کتاب بلااستفاده به دست مصرف کننده آن کتاب، به حفظ محیط زیست هم کمک کرده‌اید.

اگر انتخاب کارتن بسته بندی کتاب برای اسباب کشی، به خوبی انجام نشود در نهایت احتمال آسیب دیدن کتاب‌ها را بالا میبرد؛ بنابراین انتخاب کارتن مناسب برای جابجایی کتاب هم یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها است.

بسته بندی امن کتاب طلاکوب، نفیس و قیمتی

برای کسی که کتاب‌دوست است همه‌ی کتاب‌ها ارزشمند هستند اما بسته بندی کتاب‌های مغازه یا منزل خود را از کتاب‌های نفیس‌تر و باارزش‌تر شروع کنید. تا زمانیکه فشار اسباب کشی بیشتر نشده انرژی و حوصله بیشتری خواهید داشت و با استرس کم‌تری اینکار را انجام می‌دهید.

می‌توانید جلد کتاب‌های طلاکوب را با کاغذ باطله با کیفیت و ضخیم جلد کنید تا اگر فاصله و فضایی بین کتاب‌ها وجود داشت که امکان جابجایی در حین حمل ایجاد شد، سطحشان بر اثر اصطکاک، آسیب نبیند.

ارزان ترین کارتن برای بسته بندی کتاب در اسباب کشی

بعضی کارتن‌ها به دلیل سه لایه بودن کمی قیمت پایین‌تری دارند اما این کارتن‌ها برای حمل کتاب به تعداد خیلی زیاد، توصیه نمی‌شوند.

کارتن‌هایی که از شرکت‌های معتبری مانند الوکارتن تهیه می‌شوند تضمین کیفیت و سلامت دارند. اما خرید کارتن‌های دست دوم هیچ تضمین کیفتی ندارند.  برای مثال کارتن موز یکی از انواع رایج کارتن برای جابجایی میوه و تره بار است. بدنه این کارتن‌ها بر اثر استفاده زیاد فرسودگی پیدا می‌کنند. اگر از این نوع کارتن‌ها بارها و بارها استفاده شده باشد و یا در معرض رطوبت و آسیب قرار گرفته باشند، کاهش مقاومت بدنه آنها حتمی است. همچنین این نوع کارتن برای جابجایی کتاب طراحی نشده است.

بهترین کارتن بسته بندی کتاب

بهترین کارتن بسته بندی کتاب

کارتن بزرگ برای حمل کتاب

توصیه می‌شود برای حمل کتاب از کارتون پنج لایه با ابعاد بزرگ استفاده نکنید. بهترین ابعاد جعبه جهت بسته بندی کتاب برای اسباب کشی، طول ۶۰ و عرض ۳۲ و ارتفاع ۳۴ است. هرقدر جعبه بزرگتر باشد کتاب‌های بیشتری در آن قرار میگیرد اما از طرفی به دلیل وزن زیادی که تعداد زیادی کتاب ایجاد می‌کند، حمل و جابجایی آن در اسباب کشی بسیار دشوار می‌شود.

کلام آخر

برای بسته بندی صحیح کتاب برای اسباب کشی، روش و مراحلی که در این مقاله شرح داده شد می‌تواند بسیار مفید باشد. در بسته بندی کتاب‌ها باید به وزن زیادی که دارند توجه شود. سعی کنید در بسته بندی کتاب برای اسباب کشی حتما از کارتن پنج لایه نو و با ابعاد مناسب استفاده کنید. اگر سعی کنید برای جابجایی کتاب کارتن‌های چندبار استفاده شده تهیه کنید، ریسک جابجایی کتاب‌ها خیلی بالا می‌رود و ممکن است دردسر ایجاد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *