ویژگی کارتن پنج لایه

ویژگی کارتن


شاید در ظاهر همه‌ی کارتن‌ها جعبه‌هایی از جنس مقوا به نظر بیایند اما در واقع به دلیل تفاوت در کارایی‌هایی که دارند، ساختار بدنه آنها به کلی متفاوت است. بعضی از کارتن‌ها بیشتر برای ارسال کالا به مشتریان مناسب هستند و برای تحمل وزن زیاد طراحی نشده‌اند و بعضی دیگر فقط برای محافظت از مواد غذایی طراحی شده‌اند، اما نوعی از آنها برای اسباب کشی ساخته شده‌اند و مقاومت خیلی بالایی دارند.

برای تهیه کارتن برای جابجایی تعداد زیادی کتاب نمی‌توان از هر جعبه‌ای استفاده کرد. حتی جعبه موز هم بنابر دلایلی که در این مطلب به آن اشاره می‌شود، کارایی ندارد.

کارتن اسباب کشی مخصوص کتاب، باید حتما از نوع پنج لایه باشد و از شرکتی که کیفیت استاندارد بدنه را رعایت و کیفیتش را تضمین کند، تامین گردد.

چه کارتنی می‌تواند وزن زیاد کتاب‌ها را تحمل کند

اگر هدف از حمل کتاب، رساندن یک کتاب به دست خریدار باشد پاکت پستی متالایز یا پاکت حبابدار کفایت می‌کند و نیاز خاصی به بسته بندی کارتنی نیست اما برای حمل تعداد زیادی کتاب استفاده از ابزاری مانند جعبه‌های مقوایی ضروری است. در هر فروشگاه کارتن خالی معتبر، انواع مختلفی از کارتن‌ها وجود دارد که ظاهر یکسان دارند اما به کلی از لحاظ کارایی با هم متفاوتند.

برای روشن شدن اینکه کارتن مخصوص اسباب کشی کتاب، چه ویژگی‎هایی دارد نیاز است کمی با بدنه و ساختار جعبه‌های مقوایی آشنایی داشته باشیم.

بدنه کارتن های بسته بندی از چند لایه مسطح و یک یا دو لایه موجدار تشکیل شده‌اند. این لایه موجدار است که توان تحمل فشار جعبه‌های صنعت بسته بندی را تعیین می‌کند. تعداد و فاصله این ورق موجدار در مقاومت و انعطاف آن نقش اساسی دارد.

کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی

در صنعت بسته بندی ایران به صورت عمده، دو نوع کارتن سه لایه و پنج لایه رایج هستند. جعبه سه لایه دارای یک لایه موجدار است و برای استفاده در اسباب کشی تعداد زیادی کتاب سنگین، مناسب نمی‌باشد.

برای حمل تعداد زیادی کتاب که حجم و وزن زیادی دارند باید از کارتن‌های پنج لایه که برای تحمل وزن بیشتر طراحی شده‌اند استفاده شود.

ویژگی‌های کارتن مناسب برای اسباب کشی کتاب

کارتن اسباب‌کشی مخصوص کتاب باید بتواند تا انتهای پروسه اسباب کشی توان تحمل وزن کتاب‌های سنگین داخلش را داشته باشد. همچنین جعبه جابجایی استاندارد، نیاز به ویژگی‌های زیر دارد.

  • باید پنج لایه باشد.
  • در برابر ضربه مقاومت بالایی داشته باشد.
  • بدنه داخلی و خارجی کارتن باید کاملا تمیز باشد.
  • ابعاد استاندارد حمل کتاب سنگین را داشته باشد.
  • کارتن جابجایی کتاب نباید خیلی بزرگ باشد چون حمل آن خیلی دشوار است.
  • باید نو باشد زیرا بدنه کارتن دست دوم معمولا دچار فرسودگی شده‌ است.
  • قابلیت استفاده مجدد داشته باشند.
  • حمل و نقل آسان را فراهم کند.
  • بدنه‌اش دارای طرح‌های شلوغ نباشد تا قابل نوشتن باشد.

خرید کارتن جابجایی کتاب بزرگ

اگر تعداد کتاب‌ها و وزنشان به نسبت، کم است می‌توانید از کارتن‌هایی با ابعاد طول 45 و عرض 30 و ارتفاع 31 استفاده کنید.

برای تهیه کارتن اسباب کشی مخصوص کتاب های زیاد و سنگین بهترین ابعاد، به شرح زیر است:

طول ۶۰ _ عرض ۳۲ _ ارتفاع ۳۴

این نکته را در نظر داشته باشید که از جعبه‌های خیلی بزرگ برای حمل کتاب در اثاث کشی استفاده نشود زیرا حمل کتاب‌ها به اندازه کافی دشوار است و ابعاد خیلی بزرگ، ممکن است دردسر ایجاد کند. شما می‌توانید این کارتن استاندارد را از الوکارتن در سریع‌ترین زمان تحویل بگیرید.

خرید کارتن موز برای اسباب کشی کتاب

در گذشته دور که صنایع بسته بندی به اندازه الان پیشرفت نکرده بود، مردم مجبور بودند برای جابجایی از کارتن‌های مخصوص حمل موز، استفاده کنند.

احتمال بالایی وجود دارد که بدنه کارتن موز بنابر دلایلی که در ادامه شرح داده می‌شود، نتواند در برابر فشار وزن کتاب‌ها تاب بیاورد:

کارتن‌ها عمر نامحدود ندارند

اگر از کارتن اسباب کشی مخصوص کتاب که بهترین نوع کارتن پنج لایه است استفاده شود، قابلیت چندبار استفاده شدن را دارد و در صورتی که از رطوبت مصون بماند، دیرترین زمان فرسودگی را خواهد داشت اما در هر کارتن‌ها عمر نامحدود ندارند. کارتن‌ها هم براثر استفاده خیلی زیاد در شرایط نامساعد خصوصا محیط مرطوب، به سمت فرسودگی می‌روند.

جعبه‌های موز که اکثرا از میوه فروشی‌ها تهیه می‌شوند مشخص نیست چند بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند و ممکن است ضربه یا آسیب دیده‌ باشند و پرتاب شده باشند و این مقاومت بدنه آنها را به شدت برای حمل کتاب یا وسایل سنگین دیگر پایین آورده است.

کارتن های موج دار دو لایه

کارتن های موج دار دو لایه

جعبه‌های موز، مقاومت بدنه یکسان ندارند

کارتن‌های موز کیفیت بدنه مختلفی دارند، بعضی از آنها مقاوم‌تر و بعضی خیلی ضعیف‌تر هستند.  نکته مهم اینست که در خرید کارتن اسباب کشی کتاب از شرکت‌های معتبری مانند الو کارتن، کیفیت و استحکام بدنه کارتن‌ها، استاندارد مشخصی دارد و این استاندارد بودن تضمین می‌شود، در صورتیکه در خرید کارتن موز، هیچ تضمینی بابت کیفیت بدنه وجود ندارد.

کارتون موز برش‌هایی در بدنه دارد

کارتن‌ موز یا اکثر کارتن‌هایی که برای حمل و نگهداری میوه استفاده می‌شوند، منافذ و برش‌هایی در بدنه خود دارند تا اکسیژن به میوه برسد و این برای نگهداری میوه ضروری است. به بیان دیگر جعبه موز برای نگهداری میوه طراحی شده‌است نه اسباب‌کشی، وجود منافذ که برای نگهداری میوه مزیت است، برای نگهداری طولانی از وسایل خانه اصلا مناسب نیست.

خرید فوری کارتن حمل کتاب در تهران

شما برای حمل کتاب به کارتن‌های پنج لایه نو و با کیفیت نیاز دارید. همچنین نوار چسب و نایلون حبابدار هم از ابزارهای مورد نیاز برای اسباب کشی می‌باشد.

خرید کارتن حمل کتاب در میدان انقلاب یا هر قسمتی از تهران، توسط الوکارتن در سریع‌ترین زمان و با تضمین کیفیت انجام می‌شود و امکان پرداخت درب منزل یا مغازه شما وجود دارد.

خرید کارتن ارزان مخصوص حمل کتاب

برای کتاب‌هایی که وزن خیلی کمی دارند و حجم کمی هم نیاز دارند می‌توانید از کارتن‌های کوچک‌تر استفاده کنید که معمولا این کارتن‌ها قیمت کم‌تری دارند. همچنین نوع خاصی از جعبه سه لایه که تحمل بدنه زیاد داشته باشند هم می‌تواند برای حمل کتاب‌هایی که در مجموع وزن خیلی کمی دارند استفاده شود.

اگر برای تعداد زیادی کتاب از کارتن ارزان بی‌کیفیت استفاده شود احتمال ایجاد مشکل در زمان اثاث کشی، به سایر مشکلات اسباب کشی اضافه میگردد.

کارتن بزرگ ارزان برای حمل کتاب از کجا بخرم؟

توصیه می‌شود برای جابجایی کتاب در اسباب کشی جعبه‌ای بزرگتر از ابعاد۶۰ در ۳۲ در ۳۴  تهیه نکنید.

بهترین مرکز خرید کارتن مخصوص حمل کتاب باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • تضمین کیفیت داشته باشد.
  • از پشتیبانی قوی برخوردار باشد.
  • کارتن پنج لایه نو با ابعاد استاندارد و مناسب وزن کتاب داشته باشد.
  • سریعترین تحویل را داشته باشد. الوکارتن در تایم اداری سفارشات را تا دو ساعت بعد از سفارش، به دست خریداران می‌رساند.
  • سایر ملزومات بسته بندی را هم داشته باشد. برای بسته بندی کتاب نیاز به ابزار دیگری مانند چسپ پهن قوی و نایلون حبابدار وجود دارد.
  • برای تمامی اقلام خریداری شده فاکتور ارائه دهد.

کلام آخر

کارتن‌های آماده مقاومت بدنه متفاوتی دارند و همه کارتن‌ها برای استفاده در حمل و جابجایی تعداد زیادی کتاب مناسب نیستند. جعبه موز برخلاف تصور عموم برای حمل کتاب گزینه مطمئنی نیست؛ زیرا به این دلیل که ممکن است در معرض آسیب و پرتاب شدن و ضربه قرار گرفته باشد، احتمال فرسودگی بدنه آن بالاست. برای تهیه کارتن خالی برای اسباب کشی و مخصوص کتاب شما به راحتی می‌توانید از طریق شرکت‌های معتبر تامین ملزومات اسباب کشی مانند الو کارتن اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *