تجربه اسباب کشی در خرید کارتن مقاوم

بسته بندی کارتن اسباب کشی

خرید کارتن مقاوم یا کارتن پنج لایه

تولید کارتن مقاوم به دلیل جنس مرغوب و استحکام بالا با تنوع زیاد در بازار ایران رونق زیادی دارد. این کارتن ها را با سایزهای مختلف در مشاغل و صنف ها جهت جابجایی وسایل منزل، مراقبت و نگهداری اشیاء به کار می روند که به شکل باکسی یا جعبه ایی با ورقه های با کیفیت از جنس کاغذ در کارخانه ها تولید می شوند. همچنین با روش های مختلف که امکان طراحی و یا چاپ برای تبلیغات را دارد تولید و روانه بازار می گردند.

کارتن سازی با فراهم کردن بهترین مواد اولیه برای تولید مقوا اقدام می کند سپس به وسیله تجهیزات کامل بر دقت و سرعت تولید می افزاید و آنها را برای مصارف همه مردم، تولید و به بازار چه داخلی و چه خارجی عرضه می کند.

ملاک اصلی برای فروش اینترنتی موفق این کارتن ها، وجود پرسنل با تجربه در طراحی و تولید کارتن پنج لایه و وجود کارشناسان مجرب جهت تشخیص کارتن نو و با کیفیت است. هدف اصلی تولیدکنندگان کشور ساخت کارتن پنج لایه ای است که امکان پوشش دهی با استفاده از چسب و قابلیت چاپ را داشته باشد. برای افزایش خط تولید کارتن در چند لایه مختلف نیاز به تجهیزات مدرن برای اتصال لایه ها و ورق های کارتن با مجهزترین دستگاه ها نیاز است.

مشخصات بارز کارتن مقاوم

انواع کارتن مقاوم معمولا از سه الی پنج لایه تشکیل می شوند که این لایه ها به لاینر معروف هستند. کارتن هایی با سه لایه، کمتر مورد توجه افراد قرار می گیرند. ولی کارتن هایی با پنج لایه به دلیل افزایش تعداد لایه های صاف و در نتیجه مستحکم تر، نسبت به مقوا سه لایه بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند. فلوت ها از خصوصیات اصلی این کارتن ها می باشند که نقش اصلی در استحکام ایفا می کنند. همچنین وزن این کارتن ها تا حد زیادی قابلیت حمل بار را افزایش می دهند. در این نوع کارتن ها قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا است.

در نتیجه اجسام در سایز بزرگ به خوبی در آن جای می گیرند. به کارگیری فلوت زیاد جهت مقاوم سازی مقوا، تاثیری زیاد در افزایش قیمت ندارد، در نتیجه قیمت کارتن ها به صرفه تر می باشد. افزایش کیفیت کارتن ها بسته به میزان مرغوبیت فلوت بین لاینرها تغییر می کند و جنس فلوت در کارکرد و قیمت کارتن نقش دارد. از دیگر خصوصیات این کارتن ها می توان به مقاوم در مقابل رطوبت و ضربه، وزن سبک، عدم بازیافت مقوا و کاغذ اشاره کرد.

موارد استفاده از کارتن مقاوم

موارد-استفاده-از-کارتن-مقاوم

کارایی کارتن برای بیشتر مردم آشنا است و حداقل یکی الی دو برای از آن برای محافظت وسایل و بسته بندی استفاده کرده اند. کارتن مقاوم به دلیل استفاده از میکرو فلوت در ترکیب آن برای انواع نوشیدنی، صنایع غذایی و لوازم بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد. به طور کلی کارتن مقاوم در موارد زیر به کار می رود.

  • کارتن چند لایه جهت اسباب کشی
  • کارتن پنج لایه برای محافظت و نگهداری اثاث
  • کارتن مخصوص نگهداری صنایع غذایی
  • کارتن میوه
  • کارتن مخصوص داروهای پزشکی و داروخانه ایی
  • کارتن لوازم برقی آشپزخانه و صوتی یا تصویری
  • کارتن بسته بندی و حمل اسباب بازی
  • کارتن مخصوص تخم مرغ و فضای مرغداری

انواع لایه های کارتن مقاوم

در کارخانه های تولید کارتن مقاوم برای ساخت لاینرها در شروع کار کاغذهایی به شکل رول تولید می شوند بعد برای محافظت، مقاومت، شکل دهی و برای چاپ آرم و تبلیغات روی کاغذها از ورق های مقوا استفاده می کنند. این نوع کارتن ها در کشور ایران جزء پر مصرف ترین هستند که خود از لایه های زیر تشکیل شده اند:

  • استفاده از لایه فلوت ای برای جعبه و باکس هایی با جنبه ی زیبایی و سایز کوچک
  • استفاده از لایه فلوت بی برای جعبه هایی با سایز متوسط
  • استفاده از لایه فلوت سی برای جعبه مادر یا جعبه هایی در سایز بزرگ

معمولا ترکیب این نوع کارتون به دو شکل زیر است که یکی از ترکیب فلوت ای و بی و دیگری از ترکیب فلوت ای و سی ساخته می شود. این کارتون به دلیل چند لایه بودن و محکمی آنها برای صادرات کالاهای مختلف به کار می رود تا کالاها بدون صدمه و در صحت کامل به مقصد برسند.

اطلاع از قیمت کارتن مقاوم

قیمت-کارتن-مقاوممسلما کارتن مقاوم با استحکام بالا دلایل مختص به خود را دارد که در ترکیب آن از کاغذهای مرغوب به دور از ترکیب آخال ساخته شده است. در نتیجه جنس و مواد استفاده شده در کارتن پنج لایه بر قیمت آن تاثیر می گذارد. اگر خواهان کارتن های غیر آکبند و دست دوم هستید، یا دوست دارید کارایی بیشتری از کارتن ها دریافت کنید به لیست قیمت این مقواها رجوع کنید تا قیمت آن ها دستتان بیاید.

سپس جهت خرید و سفارش به شرکت های مختص کارتن فروشی سر بزنید. این کارتون به دلیل دسترسی آسان، کاربرد زیاد در صنایع مختلف و بازیافتی بودن قیمت مناسبی دارد و بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

تست کنترل کیفیت کارتون مقاوم

با تست کنترل کیفیت میزان مقاومت و استحکام کارتن مقاوم را مشخص می کند که در چند مرحله به شرح زیر است:

جهت بررسی و تعین میزان مقاومت و استحکام کارتون در مقابل فشار وارده تست می شود، نتیجه حاصل از این تست حداقل وزنی که مقوا توانایی حمل آن را دارد و حداکثر مقاومت لاینرها را محاسبه می کند. با در دست داشتن این نتایج می توان کارتونی با مقاومت بالا و هزینه پایین تولید کرد.

برای انجام این آزمایش کارتن مورد نظر مابین دو صفحه تحت فشار قرار می گیرد و تا زمانی که صفحات خم نشوند فشار ادامه دارد، با خم شدن صفحات میزان فشار وارده محاسبه می شود.

تست بر روی کارتن هایی متشکل از پنج لایه و با اتمام مراحل تکمیلی صورت می گیرد و هدف آن سنجش میزان مقاومت و استحکام لبه هایی است که بهم متصل هستند.

هدف از انجام مراحل آزمایش، محاسبه فشار وارده بر تمام قسمت های جعبه در زمان حمل اثاث است که نقشی مهمی در حمل کالاها دارد.

این کارتن ها در بعضی شرایط با آب تماس پیدا می کنند که اگر وزن آن ها افزایش یابد نشان دهنده جذب رطوبت و آب است. در نتیجه مقدار نفوذ پذیری رطوبت و آب توسط مقوا نقشی مهمی در استحکام جعبه دارد.

بهترین تجربه اسباب کشی با خرید کارتن مقاوم و با کیفیت

معمولا برای بسته بندی و جابجایی اثاث شکننده و کالاهای آسیب پذیر خرید کارتن مقاوم نقش مهمی در اسباب کشی دارد. البته استفاده از کارتن سه لایه به دلیل قیمت پایین به صرفه است اما مقاومت کارتن پنج لایه را ندارد. کارتن ها تشکیل شده از لایه های مقوا که با کم یا اضافه کردن تعداد لایه ها میزان استحکام آن ها تغییر می کند. همچنین تولید کارتن ها به دو روش صورت می گیرد.

یکی محصول مورد نظر را مستقیم از چوب تولید می کنند که استحکام و مقاومت زیادی دارد؛ و در حالت دوم از ورق های کاغذی و کارتن های بازیافتی، محصولی تازه تولید می کنند که کیفیت و استحکام کمتری نسبت به محصول اولی را دارد. کارتن های چوبی برای نگهداری مواد غذایی به کار می روند تا بدون هیچ صدمه در سلامت کامل بمانند؛ اما اگر لایه درونی کارتن ها یا مقواهای موج دار باشند، هنگام تولید آن از مواد بازیافتی استفاده می کنند در نتیجه گزینه مناسبی برای اسباب کشی هستند؛ که بخش موج دار اثاث را در مقابل ضربه ناگهانی محافظت می کند و باعث استحکام بیشتر کارتن می شود.

اهمیت تهیه کارتن مقاوم اسباب کشی

خرید-کارتن-مقاوم

اسباب کشی و جابجایی اثاث با استفاده از کارتون مقاوم برای سازمان ها، ادارات و منازل جزء دشوارترین کارهای روزمره است. همچنین هدف اصلی اسباب کشی سالم ماندن اثاث و تجهیزات است. بیشترین مردم برای حمل و نقل وسایل خود از کارتن های دست دوم غیر مقاوم و آلوده استفاده می کنند؛ که به جزء غیربهداشتی بودن کارتن ها، استحکام آنها در مراقبت و نگهداری و تحمل وزن وسایل پایین است.

در نتیجه آسیب دیدگی اثاث، اسباب کشی را به تعویق می اندازد. افرادی که قصد اسباب کشی دارند و نمی خواهند اثاث آنها آسیب ببیند و خواهان جابجایی آسان و بدون دغدغه هستند به کار بردن کارتن مخصوص اسباب کشی جوابگوی تمام سوالات آنها می باشد. همچنین به دلیل تقاضای زیاد مردم برایکارتن اسباب کشی، شرکت های زیادی در این زمینه مشغول به تولید آنها شده اند.

دلایل استفاده از کارتن مقاوم و تازه مخصوص اسباب کشی

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از کارتن مقاوم اسباب کشی تازه می توان به چند لایه بودن آنها اشاره کرد که وجود فضای خالی بین این لایه ها مانند یک ضربه گیر عمل می کند. در نتیجه از شکستگی و آسیب احتمالی اثاث داخل جعبه جلوگیری می کند. نگرانی اصلی افراد در زمان جابجایی اثاث، شکستگی و آسیب دیدگی آنها است که با استفاده از کارتن مختص به اسباب کشی این نگرانی برطرف می شود.

مزایای استفاده از آن

در ابتدا اکثر افراد فکر می کنند خرید کارتن نو و مقاوم جهت اسباب کشی هزینه اضافی و الکی است اما اگر اثاث کشی به صورت نامنظم باشد، خسارات و ضرر بیشتری به بار می آورد. چون وسایل با سایز بزرگ به اطراف برخورد کرده و خش بر می دارند، اثاث ریز بین وسایل گم می شوند و اثاث شکستنی با یک ضربه می شکنند. در نتیجه هزینه نکردن برای کارتن خسارات بیشتری به شما وارد می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *