اهمیت استفاده از کارتن مقاوم

اهمیت استفاده از کارتن مقاوم

همان‌طور که می‌دانید در دنیای مدرن امروز بسته‌بندی به عنوان یکی از مولفه‌ها و معیارهای مهم در شناخت کیفیت محصولات تولید شده می‌باشد. به همین دلیل است که در صنایع مختلف، بخشی به عنوان بخش بسته‌بندی محصولات در نظر گرفته شده است تا محصول را در بهترین و مناسب‌ترین بسته‌بندی قرار دهند. همین موضوع باعث شده است که صنعت کارتن‌سازی به یکی از صنایع مهم در بین صنایع دیگر تبدیل شود. با توجه به این که کارتن‌های ساخته شده در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند لازم است کارتن‌هایی با مقاومت بالا تولید شوند. در واقع کارتن مقاوم یکی از پرکاربردترین موارد در بخش بسته‌بندی همه‌ی صنایع می‌باشد.

بسته بندی لوازم منزل

الوکارتن سایت فروشگاهی کارتن اسباب کشی و لوازم بسته بندی!

 

اگر بخواهیم به اهمیت استفاده از کارتن مقاوم اشاره کنیم باید بگوییم، با توجه به این که استفاده از کارتن‌ها حوزه گسترده‌ای را به خود اختصاص می‌دهند و از صنایع سبک گرفته تا صنایع سنگین شاهد استفاده از آن‌ها هستیم لازم است کارتن‌ها از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا محصول مورد نظر در حین حمل و نقل از محل تولید تا محل مصرف دچار آسیب نشود. در واقع کارتن مقاوم مانند نوعی محافظ برای محصولات بسته‌ بندی شده می‌باشد. همچنین استفاده از کارتن‌هایی که مقاوم باشند باعث سهولت در جابجایی محصول می‌شود و این استرس وجود ندارد که در حین جابجایی ممکن است کارتن پاره شده و خسارت‌هایی را به وجود آورد. به همین دلیل به راحتی می توان آن را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر جابجا کرد. توجه داشته باشید که برای انتخاب کارتن مقاوم مناسب باید ابعاد آن را مورد توجه قرار دهید و آن را متناسب با اندازه محصول انتخاب نمایید تا سهولت در حمل و نقل برای شما دو چندان شود.

ابعاد انواع کارتن مقاوم

موارد استفاده از کارتن مقاوم

موارد کاربرد کارتن مقاوم به حدی گسترده است که پرداختن به همه‌ی موارد عملا غیر ممکن می‌باشد و اگر هم بخواهیم آن را به صورت کامل تشریح کنیم ممکن است که از حوصله‌ی شما خارج باشد. به همین دلیل در این مطلب سعی می کنیم به برخی از مهم ترین موارد کاربرد کارتن مقاوم اشاره داشته باشیم تا به این ترتیب بتوانید اطلاعاتی در رابطه با کاربرد آن به دست آورید.

موارد استفاده از کارتن مقاوم

1_ بسته بندی محصولات غذایی: یکی از صنایعی که کاربرد کارتن مقاوم را به وفور در آن می‌توان مشاهده کرد صنایع محصولات غذایی می‌باشند. همه ی ما در سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های عرضه محصولات غذایی استفاده از این نوع کارتن‌ها را مشاهده کرده‌ایم. به طور کلی می توان گفت که امروزه حدود 90 درصد از مواد غذایی، به جز موادی که به صورت فله‌ای به بازار عرضه می‌شوند در قالب کارتن به بازار عرضه می‌شوند. از جمله این مواد می‌توان به کیک، بیسکوییت، مواد شوینده، روغن، رب و … اشاره کرد.

2_ ساخت انواع وسایل تزئینی: امروزه با توجه به افزایش استفاده از وسایل تزئینی در جشن‌ها و مراسمات مختلف شاهد استفاده روز افزون از کارتن‌ها در این حوزه هستیم. در این صنعت به وسیله‌ی طراحی‌های خاصی که بر روی کارتن مقاوم انجام می‌دهند آن ها را به جعبه‌های تزئینی مناسبی برای دادن هدیه تبدیل می‌کنند. همان طور که می‌دانید این جعبه‌ها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و متناسب با سلیقه و نیاز خود می‌توانید انواع آن را انتخاب نمایید.

3_ بسته بندی لوازم منزل: اگر سری به فروشگاه‌های فروش لوازم خانگی زده باشید با حجم زیادی از کارتن‌ها رو به رو می‌شوید. امروزه برای ساخت جعبه‌های وسایل خانگی از کارتن مقاوم استفاده می‌کنند. بر روی این کارتن‌ها انواع طرح و عکس را اضافه می‌کنند تا به جعبه‌هایی تبدیل شوند که برای قرار دادن وسایل خانگی می توان از آن‌ها استفاده کرد. از همین رو کمتر وسیله‌ای را می توان یافت که بدون جعبه در این فروشگاه‌ها عرضه شوند. معمولا بر روی این نوع جعبه‌ها مشخصاتی مانند برند محصول، عکس محصول، میزان مصرف انرژی، مدت زمان گارانتی و … حک می‌شود.

اهمیت استفاده از کارتن مقاوم

4_ عرضه وسایل خودرو: وسایل یدکی و جانبی خودرو که در کارخانجات مختلف تولید می‌شوند معمولا در داخل جعبه‌هایی به بازار عرضه می‌شوند که همه ی این جعبه‌ها از نوع کارتن مقام می‌باشند. به خصوص در رابطه با وسایل تزئینی خودرو استفاده از این نوع کارتن‌ها اهمیت دو چندانی می‌یابد تا به این ترتیب از آسیب به این نوع وسایل جلوگیری شود. در این نوع جعبه‌ها معمولا قطعات به گونه‌ای قرار می‌گیرند که امکان تکان خوردن برای آن‌ها وجود ندارد و همین موضوع باعث در امان ماندن محصول می‌شود.

بسته بندی لوازم خورو

5_ بسته بندی انواع اسباب بازی: گونه دیگر از کاربردهای کارتن مقاوم را می‌توان در بخش بسته بندی اسباب بازی کودکان مشاهده کرد. معمولا برای این نوع کارتن‌ها از رنگ‌ها و طرح‌های فانتزی استفاده می‌کنند تا جذابیت بیشتری در آن به وجود آید. معمولا در این نوع بسته بندی‌ها ابتدا اسباب بازی‌ها را داخل نایلون پلاستیکی قرار می‌دهند و سپس آن را در کارتن‌ها قرار می‌دهند. این موضوع باعث محافظت دو چندان از اسباب بازی‌ها می‌شود.

6_ ارسال کالا در اداره پست: یکی از مکان‌هایی که استفاده از انواع کارتن‌ها در آن به چشم می‌خورد اداره پست می‌باشد. در این اداره به واسطه‌ی این که کالاهای مختلفی را جابجا می‌کنند نیاز به یک سری بسته بندی مناسب وجود دارد تا بتوان امانات مردم را به صورت صحیح و سالم به مقصد رساند. به همین دلیل استفاده از کارتن مقاوم در انواع و اقسام مختلف را می‌توان مشاهده کرد. البته کارتن‌های استفاده شده در این حوزه از ضخامت‌های مختلفی تهیه شده‌اند تا برای ارسال انواع کالا مشکلی به وجود نیاید.

 

ارسال کالا با کارتن‌های مقاوم

7_ بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی: در حوزه عرضه لوازم بهداشتی و آرایشی هم استفاده از کارتن مقاوم رایج می‌باشد و بسیاری از این محصولات در قالب چنین کارتن‌هایی عرضه می‌شوند. بر روی این نوع کارتن‌ها معمولا مشخصات محصولات نوشته می‌شود تا به این ترتیب به راحتی بتوان محصول مورد نظر را یافت.

8_ اسباب کشی: با توجه به این که منازل مسکونی امروزی مملو از وسایل می‌باشند، لازم است تا در اسباب کشی برای جابجایی وسایل از کارتن استفاده کرد تا به این ترتیب هم در زمان صرفه جویی کرد و هم بتوان وسایل را صحیح و سالم به محل مورد نظر منتقل کرد. با توجه به این که اسباب کشی پروسه ای طولانی و خسته کننده است ممکن است در حین جابجایی، کارتن‌ها پاره شوند و به وسایل داخل آن آسیب وارد شود. از همین رو لازم است تا از کارتن مقاوم برای این کار استفاده نمایید.

9_ عرضه لوازم تحریر: همان طور که می دانید عرضه لوازم تحریر در ارتباطی تنگاتنگ با صنعت کارتن سازی می‌باشد و معمولا برای عرضه آن از انواع و اقسام کارتن‌ها استفاده می کنند. با توجه به این که معمولا کودکان با این نوع وسایل در ارتباط هستند لازم است از کارتن مقاوم برای طراحی آن‌ها استفاده کرد تا دچار آسیب نشوند.

ارسال کارتن‌های مقاوم

برای خرید کارتن اسباب کشی کلیک کنید !

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *