آیا کیفیت کارتن اسباب کشی باهم فرق دارد؟

جعبه موج دار تک لایه

تولید جعبه موج دار تک لایه


ارزیابی کیفیت کارتن اسباب کشی کاری تخصصی است. به عنوان افرادی که هیچ تخصصی در زمینه صنایع بسته بندی نداریم، ارزیابی کیفیت کارتن‌های مقاوم اثاث برای ما غیرممکن است.

با داشتن یک سری معیارهای می‌توانیم تا حدودی با انواع و کیفیت کارتن‌ها آشنا شویم اما بهترین راهکار این است که نهایت انرژی خود را صرف انتخاب مرکز فروش مناسب برای کارتن اسباب کشی کنیم.

کیفیت کارتن اسباب کشی به چه عواملی ربط دارد؟

کیفیت کارتن اسباب کشی با معیارهایی مانند ضخامت بدنه و تعداد لایه‌ها و همچنین وزنی که می‌تواند تحمل کند، بررسی می‌شود.

بدنه کارتن‌های مقوایی ضخیم از چند لایه مسطح و موجدار تشکیل شده‌اند. لایه موجدار که به آن لایه فلوت یا فلوتینگ هم گفته می‌شود در تعیین انواع ویژگی‌های جعبه، مانند انعطاف و ضربه پذیری و توان تحمل دخیل است.

برای کالاهای سنگین باید بدنه کارتن حتما پنج لایه باشد، یعنی دارای دو لایه فلوتینگ یا موجدار باشد:

خرید کارتن اسباب کشی در غرب تهران

ویژگی‌های یک کارتن اسباب کشی با کیفیت

در ادامه به این سوال پاسخ داده می‌شود که ما به عنوان افرادی که هیچ تخصصی در زمینه صنایع بسته بندی نداریم چگونه باید کیفیت کارتن اسباب کشی را بررسی کنیم.

یک کارتن اسباب کشی با کیفیت باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • یک کارتن مخصوص اسباب کشی باید دارای بدنه یکدست و بدون برش و سوراخ و منفذ باشد، کارتن موز یا کاهو یا سایر میوه‌ها در بدنه‌ دارای سوراخ‌های گردش هوا هستند که این نکته برای نگهداری دراز مدت کارتن‌های وسایل در انبار، یک ویژگی منفی است.
  • کارتن پنج لایه آکبند و مرغوب قابلیت استفاده چند باره را دارد. کارتن‌های پستی که معمولا برای حمل وسایل سبک پستی استفاده می‌شوند معمولا قابلیت استفاده مجدد برای حمل وسایل سنگین را ندارند.
  • مقاومت و استحکام کافی برای ضربه‌های احتمالی در زمان حمل اثاث را داشته باشد.
  • بدنه‌اش تا حدودی در برابر رطوبت و آب ضعیف نباشد. البته اگر وسایل داخل جعبه خیلی به آب حساس باشند، باید نکات بسته بندی ضد آب را در نظر داشته باشد.
  • قابل بازیافت بودن و نداشتن ضرر و آسیب به محیط زیست هم یکی از ویژگی‌های جعبه‌های استاندارد است.

کیفیت کارتن ارزان برای اسباب کشی

قیمت کارتن‌های پستی خیلی پایین است اما باید این نکته را در نظر داشت که این جعبه‌ها برای پست کالاهای سبک طراحی شده‌اند.

کیفیت کارتن اسباب کشی سه لایه به گونه‌ای است که برای طبقه‌بندی وسایل مناسب است اما برای حمل وسایل سنگین، استرس بسیار زیادی را تحمیل خواهد کرد.

خصوصا برای تعداد زیادی کتاب یا ظروف و وسایل سنگین، توصیه می‌شود به هیچ عنوان از کارتن‌هایی با کیفیت بدنه کارتن‌های پستی استفاده نشود.

کیفیت کارتن موز برای اسباب کشی

شاید بعد از جابجایی نیاز باشد تا مدتی وسایل خانه در انباری نگهداری شوند، یکی از ویژگی‌های مهمی که یک کارتن اسباب کشی باید داشته باشد این است که وسایل داخل جعبه از نفوذ انواع حشرات و موش و سایر موجودات موذی در امان باشند و هیچ راه نفوذی نداشته باشند.

در بررسی کیفیت کارتن اسباب کشی موزی باید به این نکته توجه شود که درست است که به دلیل توان تحمل وزن بالایی که دارند توسط دست فروشان و فروشندگان مغازه‌ها برای حمل بار استفاده می‌شود اما بدنه جعبه موز دارای برش‌هایی مخصوص عبور هواست. برش‌ها و سوراخ‌هایی که در بدنه جعبه موز هستند برای نگهداری از هر میوه و سبزیجاتی ضروری است اما برای محافظت از کالاها و وسایل در برابر نفوذ موش و حشرات یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

خطر استفاده مجدد از کارتن اصلی ظروف

برای بررسی کیفیت کارتن اسباب کشی ظروف، باید این نکته مهم را در نظر داشت که کارتن‌های ساخته شده در صنایع مختلف با مقرون به‌صرفه‌ترین قیمت و متناسب با وزن همان کالا طراحی شده‌اند؛ پس در نتیجه اگر از کارتن مخصوص یک ظرف، که برای تحمل وزن همان ظرف خاص طراحی شده، برای بسته بندی ظرف دیگری استفاده شود هیچ تضمینی وجود ندارد که بتواند توان تحمل وزن ظرف جدید را داشته باشد.

کارتن اصلی مخصوص یک ظرف، نهایتا اگر بر اثر رطوبت و ضربه فرسوده نشده باشد برای حمل و جابجایی همان ظرف می‌تواند مفید باشد.

 

مراکز تهیه کارتن باکیفیت اسباب کشی

تشخیص کیفیت کارتن اسباب کشی در یک نگاه امری تخصصی است و افرادی که متخصص این حوزه نیستند احتمال خطای خیلی بالایی در تشخیص کارتن خوب خواهند داشت و بهترین راهکار این است که به جای سعی برای تشخیص کارتن باکیفیت، انرژی خود را صرف شناخت مراکز بهتر برای فروش جعبه‌ها کنیم.

از آنجا که خرید کارتن اسباب کشی معمولا به صورت عمده انجام می‌شود اگر کیفیت بدنه مناسب نباشد موجب ایجاد تجربه بدی خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود که خرید کارتن اسباب کشی حتما از مراکزی انجام شود که مانند الوکارتن به صورت تخصصی بر موضوع اسباب کشی تمرکز دارند و کیفیت کارتن‌ها را تضمین می‌کنند.

نتیجه‌گیری

اگر در انتخاب کارتنی که قرار است فقط یک بار برای پست یک کالای سبک و غیر نفیس، استفاده شود اشتباهی صورت بگیرد معمولا خسارت مالی خیلی بزرگی ایجاد نمی‌شود، اما اگر برای حمل اثاث سنگین و گران و حساس به ضربه، کارتن اشتباهی انتخاب شود، بهای خیلی سنگینی دارد.

ارزیابی کیفیت کارتن اسباب کشی یک کار تخصصی است و تشخیص بدنه خوب یا بد یک کارتن، برای افرادی که سالی یک بار نیاز به جابجایی وسایل خانه یا شرکت خود دارند و در این زمینه متخصص نیستند، امکان‌پذیر نیست اما با داشتن معیارهایی می‌توان تا حدود زیادی از انتخاب کارتن اشتباه برای اسباب کشی جلوگیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *