جعبه موج دار تک لایه

تولید جعبه موج دار تک لایه


در گذشته که صنایع بسته بندی در ایران رشد و توسعه نیافته بود برای بسته بندی وسایل در زمان اسباب کشی چاره‌ای جز استفاده از کارتن‌های چندبار استفاده شده حمل میوه، مانند کارتن موز، وجود نداشت. به همین دلیل امروزه هم بسیاری از افراد از تولید کارتن‌هایی مخصوص اسباب کشی در ایران، بی‌اطلاع هستند و هنوز هم افرادی به دنبال خرید کارتن موز برای اسباب کشی هستند.

کارتن موز ویژگی‌های خوبی برای حمل و نگهداری میوه دارد اما به هیچ عنوان برای اسباب کشی طراحی نشده است.

ما در این مطلب از ویژگی‌های جعبه موز خواهیم گفت و قضاوت را به عهده خود شما می‌گذاریم.

خرید کارتن اسباب کشی در غرب تهران3

کارتن اسباب کشی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

در ادامه ویژگی‌های کارتن موز با کارتن اسباب کشی فروشگاه‌ها آنلاین معتبر، مقایسه می‌شود:

 

کارتن موز کارتن اسباب کشی
دارای سوراخ‌هایی برای تهویه و خنک نگهداشتن میوه است که ضعف بزرگی برای کارتن اسباب کشی به حساب می‌آید. هیچ سوراخ و منفذی نباید داشته باشد تا اگر مجبور شدیم مدتی کارتن را در انباری آلوده و دارای حشرات و حیوانات موذی نگهداری شود، به درون کارتن نفوذ نکنند.
در صورتی که بر اثر استفاده زیاد و رطوبت فرسوده نشده باشد، معمولا بدنه مقاومی دارد. بدنه مقاومی دارد اما متناسب با ابعاد کالا سایزهای مختلفی هم دارد.
معمولا عموم افراد بر این باورند که اختلاف قیمت خیلی زیادی با کارتن آکبند دارد. قیمت کارتن اسباب کشی کوچک و متوسط به قیمت کارتن موز تقریبا نزدیک است
کارتن موز با وجود تحمل وزن خوبی که دارد اما در قسمت‌های سوراخ بدنه اش آسیب پذیر است بدنه مقاومی دارد که در برابر ضربه هم تحمل بالایی دارد.
برای کالاهای خیلی حجیم مانند پرده‌های خیلی بزرگ یا کالاهای خواب ممکن است کوچک باشد. در ابعاد مختلف تولید می‌شود تا تمام کالاها با هر حجمی امکان بسته بندی داشته باشند.
معمولا بدنه کارتن‌های خارجی دارای طرح‌های زیاد و برند است که اصلا نوشته روی بدنه‌اش جلوه ندارد. بدنه کارتون اسباب کشی معمولا دارای هیچ طرحی نیست و به راحتی باید قابل نوشتن باشد تا نکات حمل هر جعبه بر روی بدنه خیلی آشکار باشد و جلب توجه کند.

کارتن موز برای اسباب کشی

برای بسته بندی میوه و پیاز و سیب زمینی و سایر میوه‌ها و سبزیجات، وجود گردش هوا خیلی اهمیت دارد؛ به همین دلیل در بدنه جعبه‌های موز منافذی برای جابجایی هوا و خنک ماندن میوه وجود دارد.

هدف از بسته بندی وسایل، محافظت از آنها در برابر ضربه و عوامل خارجی در حین حمل یا نگهداری دراز مدت است. در صورت نیاز به نگهداری دراز مدت کارتن در انبار و محیط‌های مختلف، باید امکان نفوذ موجودات موذی و آلوده به داخل کارتن وجود نداشته باشد، پس وجود این برش‌ها در بدنه جعبه موز ویژگی نامناسبی برای جعبه اسباب کشی به حساب می‌آید.

جعبه موز از دو قسمت جدا از هم ساخته شده است. بخش تحتانی آن معمولا خیلی مقاوم‌تر از درپوش جعبه است.

در ادامه عکسی از داخل یک جعبه موز وجود منافذ بدنه را نشان می‌دهد.

همانطور که در عکس هم مشخص است حتی انتهای جعبه موز هم باز است و باید با یک لایه محکم دیگر پوشانده شود، در حالیکه کارتن اسباب کشی نه این سوراخ‌ها را در بدنه دارد نه انتهایش هیچ منفذی دارد.

کاربرد کارتن موز

کارتن موز به گونه‌ای طراحی شده است که حملش برای کارگران ساده باشد و در عین حال دارای سوراخ‌هایی جهت تامین شرایط مساعد برای نگهداری از میوه است. کاربرد کارتن موز استفاده در مراکز توزیع میوه و یا مراکزی است که به هر دلیلی در مغازه خود نیاز به بسته بندی وسایل دارند.

اختلاف قیمت کارتن موز با کارتن اسباب کشی

یکی از دلایل خرید کارتن موز برای اسباب کشی این است که اغلب افراد بر این باورند که اختلاف قیمت کارتن موز با کارتن استاندارد آکبند خیلی زیاد است، در ادامه قیمت‌ها بررسی می‌شوند، فقط این نکته را در نظر داشته باشید که ابعاد کارتن موز و قیمت آن حدودی است و در مراکز مختلف ممکن است کمی متغیر باشد:

کاور زیر دار الوکارتن

کاور زیر دار الوکارتن

  قیمت کارتن موز در تهران چگونه تعیین می‌شود

قیمت هر جعبه مقوایی خالی‌ای در تهران برمبنای عوامل زیر تعریف می‌شود:

  1. آکبند بودن یا نبودن

مهم‌ترین عامل تعیین قیمت جعبه خالی اسباب کشی، آکبند بودن آن جعبه است. مانند اکثر کالاهای دیگر وقتی کالایی حتی یک بار استفاده شده باشد قیمت فروش مجددش بسیار پایین می‌آید.

اکثر کارتن‌های موز موجود در بازار چون برای حمل موز ساخته و معمولا حداقل یکبار استفاده شده‌اند آکبند نیستند.

  1. کیفیت ساخت

کارتن موزی که ساخت ایران باشد قیمت معمول تمام کارتن‌های پنج لایه را دارد اما این کارتن موزی که قیمت پایین‌تری دارد معمولا ساخت ایران نیستند یا آکبند نیستند. جعبه موز مقاومت به نسبت خوبی دارد اما معمولا مقاومت بدنه‌ها یک استاندارد یکسان ندارد و با هم متفاوت هستند.

  1. چند بار استفاده بودن

اگر جعبه موز از مراکز توزیع میوه تامین شده باشد از آن جعبه به کرات استفاده شده است.

کلام آخر

اگر قصد خرید کارتن موز برای اسباب کشی را دارید، این نکات را قبل از خرید در نظر داشته باشید.

برخلاف تصور عموم اختلاف قیمت خیلی زیادی بین کارتن موز و کارتن‎های استاندارد آکبند وجود ندارد. کارتن موز جهت نگهداری از میوه و سبزیجات طراحی شده است و هدف از ایجاد آن استفاده در اسباب کشی نبوده است.

بدنه جعبه خالی مخصوص اسباب کشی معمولا دارای طرح‌ نیست و به راحتی می‌توان هر یادداشتی روی بدنه آن داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *