روش های تولید کارتن بسته بندی با استحکام و امنیت بیشتر

کارتن اسباب کشی مستحکم-5

کارتن اسباب کشی مستحکم-5


روش های تولید کارتن بسته بندی با استحکام و امنیت بیشتر

تفاوت عمده بین یک کارتن موجدار با بقیه کارتن و مقوا ها استحکام آن است. این کارتن ها برای تهیه انواع کارتن بسته بندی استفاده می شوند. یک کارتن بسته بندی ممکن است، در مغازه برای نمایش محصول، در انبار برای نگهداری محصول یا در حمل و نقل و به عنوان کارتن اسباب کشی استفاده شود. کارتن های اسباب کشی به علت جا به جا کردن محصول، ایجاد لرزش ها، خطر افتادن ناخواسته، حمل و نقل غیر استاندارد و… باید با استحکام بالاتری تولید شوند. اما چگونه می توان استحکام یک کارتن موجدار را بالا برد؟

طراحی کارتن موجدار یا راه راه

طراحی جعبه یا کارتن موجدار یا راه راه برای کاربردهای فیزیکی خاص طراحی شده است. مهندسان بسته بندی که هزینه های لازم برای تهیه کارتن بسته بندی را پیش بینی و برنامه ریزی می کنند، کل هزینه را نسبت به نوع کاربرد کارتن برآورد می کنند. به کارتن هایی که در اسباب کشی استفاده می شوند، هزینه بیشتری تعلق می گیرد. کارتن هایی که برای انبار کردن وسایل و همچنین برای نگهداری و نمایش مواد و وسایل در مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرند، هزینه کمتری به خود اختصاص می دهند. علت این تفاوت هزینه ها این است که، کارتن اسباب کشی از کارتن های موجدار سه، چهار یا پنج لایه تهیه می شود، در حالی که کارتن های مخصوص نگهداری مواد در مغازه ها و کارتن مخصوص انبار از کارتن های موجدار با لایه کمتر تهیه می شوند.

کاربرد کارتن بسته بندی

کارتن های راه راه اغلب برای حمل و نقل وسایل و ظروف مورد استفاده قرار می گیرند. یک کارتن بسته بندی در زمان تولید یک محصول و زمان جا به جایی و توزیع آن، همچنین تا زمان فروش و استفاده نهایی باید محصول را در خود نگه دارد. جعبه ها تا حدی از محصولات محافظت می کنند، اما در بیشتر مواقع به ابزار های دیگری برای حفظ امنیت نیاز دارند. بیشتر خطرات و خسارات به نحوه حمل و نقل بستگی دارد. جعبه هایی از لحاظ محتوایی طبقه بندی می شوند، خسارات کمتری متحمل می شوند.

انواع مصالح ساختاری جعبه ها بر اساس تعداد لایه ها

جعبه موجدار تک لایه

این جعبه از یک لایه کارتن راه راه تشکیل شده است، که دو طرف آن با روکش ساده پوشیده شده است. استحکام نسبی این کارتن از جعبه های چند لایه کمتر است.

جعبه موج دار تک لایه

جعبه موجدار دولایه

این جعبه ها از دو لایه از کارتن های موجدار( فلوت) که بین و روی آنها با روش ساده پوشیده شده است. این جعبه ها برای بسته بندی وسایل سنگین تر استفاده می شود. برای بسته بندی وسایل باید از ابزار ایمنی دیگری در داخل جعبه استفاده کرد.

کارتن های موج دار دو لایه

جعبه موجدار سه لایه

این جعبه ها از سه لایه کارتن موجدار و چهار لایه کارتن ساده تشکیل شده است. این جعبه ها مخصوص اسباب کشی و حمل و نقل هستند و می توان ظروف و وسایل سنگین را با آنها جا به جا کرد. این جعبه ها دارای استحکام زیادی هستند.

کارتن دو لایه

انواع فلوت

فلوت در یک کارتن موجدار برای افزایش استحکام جعبه ها به کار می روند. این کارتن های موجدار در وسط دو لایه مقوای ساده قرار می گیرند. هر چه تعداد لایه موجدار بیشتر باشد، استحکام و امنیت نیز بیشتر می شود. اما خود فلوت انواع مختلف دارد. بعضی از آنها دارای موج های بزرگ تر و بعضی دارای موج های کوچک تر هستند. فلوت A بزرگترین موج و فلوت F ریز ترین موج را دارد. هر چه موج فلوت ها بزرگ تر باشد، امنیت بیشتری برای محصولات ایجاد می کنند و موج های ریز استحکام کمتری دارند. هر چه ارتفاع موج بیشتر باشد و موج بزرگتر شود، چگالی تعداد موج در یک متر کارتن کمتر خواهد شد.

چگونه یک کارتن بسته بندی با استحکام بیشتر تولید می شود؟

استحکام یک کارتن بسته بندی را بسته به کاربرد آن تعیین می کنند. کارتن های موجود در مغازه ها و کارتن های مخصوص انبار کردن اشیا و مواد احتیاج به استحکام کمتری دارند. اما یک کارتن بسته بندی مخصوص اسباب کشی به دلیل فشار های زیادی که در جا به جایی به آن وارد می شود، نیاز به استحکام و امنیت بیشتری دارد. حال چگونه یک کارتن  بسته بندی یا جعبه با استحکام بیشتر تولید می کنند؟

راه های زیر برای بالا بردن استحکام کارتن موجدار
  • در تولید کارتن های موجدار از موج هایی با ارتفاع بیشتر استفاده کنند. این موج ها مثل یک بالشتک از ضربه دیدن لوازم جلوگیری می کند. طبق آزمایش های سنجش استحکام کارتن، این امر مشخص شده است که، موج های مرتفع تر ضربه گیر بهتری هستند. این آزمایش ها برای شرایط سخت حمل و نقل امتحان می شوند.
  • جهت موج ها مهم هستند. بر اساس آزمایش هایی که متخصصان تولید کارتن بسته بندی انجام داده اند، موج های کارتن های موجدار ضربه گیری را در جهت عمودی موج ها بیشتر حفظ می کنند. پس بهتر است که، موج ها به صورت عمود بر سطح کارتن درست شوند، تا امنیت بیشتری ایجاد شود.
  • در ساخت کارتن بسته بندی باید از تعداد لایه کارتن موجدار بیشتری استفاده شود. هر لایه که به کارتن اضافه شود، در استحکام و ضربه گیری بسیار مؤثر خواهد بود. کارتن های موجدار چند لایه مثل یک محافظ در برابر ضربه عمل می کنند و از آسیب های احتمالی حین جا به جایی تا حد امکان جلوگیری می کنند.
  • بالا بردن چگالی موج ها در یک متر کارتن تولیدی سهم مهمی در ضربه گیری و حفظ امنیت کالا دارد.
  • یک کارتن بسته بندی را باید به طوری تولید کنند، که مقاومت در برابر رطوبت زیاد باشد. چون ممکن است، که مدت ها در انباری مرطوب نگه داشته شوند.

پس راه های زیادی برای بالا بردن استحکام یک کارتن وجود دارد. شرکت الو کارتن با ارائه کارتن فروشی بادوام و مستحکم جهت اسباب کشی، آماده پاسخگویی به شما عزیزان است.

نتیجه گیری

اگر قصد اسباب کشی دارید و نگران حفظ امنیت لوازم خود هستید، کارتن بسته بندی مخصوص اسباب کشی را برای حمل و نقل از اینجا تهیه کنید. کارتن اسباب کشی به علت چند لایه بودن دارای دوام بیشتری از کارتن مغازه ها است. در کارتن چند لایه تعداد لایه های کارتن موجدار بیشتر است و این امر باعث استحکام بالای جعبه می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *