کارتن اسباب کشی858

کارتن


کارتن‌ها از ملزومات مورد نیاز برای بسته‌بندی کالاهای مختلف هستند که بر اساس موارد استفاده مختلفی که دارند، از بدنه و ساختارهای متفاوتی تشکیل شده‌اند. عمده کارتن‌های موجود در بازار، دو نوع سه لایه یا پنج لایه هستند. برخلاف کارتن‌های معمولی، کارتن اسباب کشی باید مقاوم باشد. مقاومت کارتن‌ها را تعداد و نوع لایه فلوت آنها تعیین می‌کند، به همین دلیل کارتن پنج لایه برای جابجایی لوازم سنگین ضروری هستند.

در ادامه در مورد انواع کارتن اثاث کشی و نحوه تهیه آنها صحبت می‌شود.

کارتن‌ها چه ساختاری دارند؟

آگاهی از ساختار کارتن‌ها، برای شناخت آنها ضروری است. مقوایی که در لوازم تحریری‌ها وجود دارد معمولا تک لایه است اما برای ساخت کارتن‌های صنعتی یا تجاری یا کارتن اسباب کشی نمی‌توان از مقواهای معمول استفاده کرد چون هیچ مقاومت و تحملی ندارند.

مقوای مورد استفاده در صنایع و اثاث کشی تک لایه نیستند و از چندین لایه تشکیل شده‌اند. لایه‌های تشکیل‌دهنده‌ی کارتن‌ها دو نوع مسطح و موجدار دارند. به این لایه موجدار لایه فلوت گفته می‌شود.

لایه‌های موجدار یا فلوت، بین دو لایه مسطح قرار می‌گیرند.

اگر به یک برش از مقوای کارتن‌های بسته بندی نگاه کنید می‌توانید این لایه‌ها را ببینید.

آیا کارتن اسباب کشی با کارتن معمولی فرقی دارد؟

وقتی شما کالایی را به صورت اینترنتی سفارش می‌دهید که وزن کمی دارد، معمولا از کارتن ارزان برای تحویل کالای شما استفاده می‌شود. کارتنی که برای تحویل سفارش‌هایی سبک مشتریان استفاده می‌شود، تحمل وزن زیاد ندارند و معمولا توان تحمل چندین بار استفاده را هم ندارند.

اما کارتن مناسب برای اسباب کشی، شاید در ظاهر شبیه کارتن‌های پستی باشد اما از لحاظ ساختار بدنه متفاوت است. ساختار کارتن اسباب کشی به‌گونه‌ای طراحی شده که توانایی تحمل وزن زیاد را داشته باشد. همچنین کارتن اثاث کشی یک بار مصرف نیست.

نحوه عملکرد فروشگاه کارتن اسباب کشی

نحوه عملکرد فروشگاه کارتن اسباب کشی

دلیل مقاومت و دوام کارتن مناسب اسباب کشی چیست؟

همانطور که گفته شد کارتن از دو لایه مسطح و موجدار (یا فلوت) تشکیل شده است. لایه‌ای که استحکام و مقاومت یک کارتن را مشخص می‌کند تعداد و نوع لایه‌های فلوت آنهاست.

در کارتن‌های مورد استفاده روزانه که برای وزن سبک و معمولا در ابعاد کوچکتر هستند، فقط یک لایه فلوت قرار دارد. در کل تعداد لایه‌های این نوع مقوا سه لایه است و به همین دلیل به این نوع جعبه‌های مقوایی، کارتن سه لایه می‌گویند.

به این ترتیب نمی‌توان از این جعبه مقوایی انتظار تحمل استفاده در اثاث کشی را داشت. مگر صرفا برای طبقه بندی لوازم سبک از آنها استفاده شود.

اما کارتن‌های اسباب کشی موجود در بازار دارای دو لایه فلوت هستند و در کل پنج لایه دارند. وجود این پنج لایه به آنها استحکام کافی را می‌بخشد.

البته فلوت‌ها هم چند نوع متداول دارند که شامل A ، B ، C ، E  می‌شوند. نوع این فلوت‌ها هم می‌تواند قابلیت‌های آنها را تعریف کند.

انواع کارتن برای اسباب کشی کدامند؟

این نوع کارتن‌ها بر اساس نوع استفاده‌ای که مد نظر است و ابعاد لوازمی که قرار است محافظت کنند، تقسیم بندی می‌شوند. در شرکت الوکارتن به سه دسته استاندارد کلی تقسیم می‌شوند:

کارتن‌های اسباب کشی کوچک

کارتن‌های پنج لایه با ابعاد 45 * 30 * 31

مناسب برای وسایلی که حجم کمی دارند اما وزن زیادی دارند. برای مثال برای خورده ریز و دکوری و ابزارآلات

کارتن‌های اسباب کشی متوسط

کارتن‌های پنج لایه با ابعاد 60 * 32 * 34

کارتن‌های اسباب کشی نسبتا بزرگ

با ابعاد 60 * 45 * 40

برای تهیه کارتن می‌توانید از طریق کارتن فروشی معتبر الوکارتن اقدام کنید.

چه نوع کارتن برای جابجایی اشیا شکستنی مناسب است؟

مناسب‌ترین نوع کارتن‌ برای برای جابجایی ظروف و اشیا شکستنی، کارتن اثاث کشی سایز متوسط استاندارد شرکت الوکارتن است. این نکته را در نظر داشته باشید از آنجا که ظروف وزن زیادی دارند، اگر ابعاد کارتن جابجایی آنها بزرگ‌تر از حدی استاندارد باشد، حمل و نقل آنها واقعا دشوار و در نهایت دردسرساز می‌شود.

چه نوع کارتن برای جابجایی کتاب مناسب است؟

مناسب‌ترین نوع کارتن‌ برای جابجایی کتاب، کارتن اسباب کشی در سایز استاندارد متوسط شرکت الوکارتن است.

از آنجا که تعداد زیادی کتاب وزن زیادی دارد، اگر ابعاد کارتن جابجایی آنها بزرگ باشد، حمل و نقل آنها واقعا دشوار می‌شود؛ به همین دلیل توصیه شده که از سایز متوسط این جعبه‌ها استفاده شود.

مطالعه پیشنهادی: تفاوت کارتن نو و دست دوم

چگونه نوع کارتن اسباب کشی را تشخیص بدهم؟

ابتدا باید تخمینی از تعداد کارتن‌های اثاث کشی منزل خود داشته باشید.

در مرحله بعدی تعیین کنید که وسایلی که باید در کارتن قرار بگیرند، کدام یک از حالات زیر را دارند:

وزن آنها در مجموع زیاد است. برای مثال تعداد زیادی ظرف هستند.
جای زیادی می‌گیرند، اما وزن کمی دارند مانند پرده
وزن زیادی دارند اما خیلی جاگیر و بزرگ نیستند مانند وسایل خرده ریز و دکوراتیوهای کوچک

بعد از این مرحله می‌توانید تشخیص دهید که چه نوع کارتنی و در چه ابعادی را باید تهیه کنید.

اگر وسایل حالت اول را دارند از جعبه اسباب کشی متوسط شرکت الوکارتن استفاده کنید و اگر وسایل حالت دوم را دارند جعبه سایز نسبتا بزرگ شرکت الوکارتن مناسب است. برای حالت سوم هم کارتن‌های اسباب کشی کوچک مناسب است.

شناخت فروشگاه کارتن خالی

شناخت فروشگاه کارتن خالی

ازکجا کارتن برای اسباب کشی تهیه کنم؟

همانطور که گفته شد برای استفاده در اسباب کشی توصیه می‌شود کارتن پنج لایه تهیه کنید نه سه لایه؛ مگر در مواردی که آن کارتن‌ها صرفا برای جداسازی وسایل سبک و کوچک استفاده شوند.

برای تهیه این نوع کارتن در تهران، می‌توانید به شرکت‌های ملزومات بسته‌بندی مانند الوکارتن که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند مراجعه کنید.

چرا انتخاب شرکت الوکارتن بهترین گزینه است؟

  • شما در ساعات کاری می‌توانید کالای خود را نهایتا تا دوساعت تحویل بگیرید!
  • برخلاف فروش حضوری که تضمین کیفیتی ندارند، الوکارتن کیفیت کارتن‌های خود را تضمین می‌کند.
  • مقاومت بالای کارتن‌های خود را تضمین می‌کند.
  • به صورت تخصصی فقط در زمینه کارتن مخصوص اسباب کشی فعال است.
  • از آنجا که این شرکت به صورت تخصصی فقط در زمینه نیازهای اسباب کشی فعال است، می‌توانید قبل از خرید مشاوره تخصصی بگیرید.

کلام آخر

کارتن برای اسباب کشی، با کارتن بسته بندی محصولات فروشگاهی سبک، متفاوت است. این نوع کارتن ترجیحا باید پنج لایه باشد تا بتواند توان تحمل وزن داشته باشد. ابعاد کارتنی که بتوان از آن در اثاث کشی استفاده کرد خیلی مهم است. اگر برای لوازمی که وزن زیادی دارند از کارتن بزرگ استفادده کنید ممکن است چالش‌زا شود و حمل و نقل آنها را خیلی دشوار می‌کند.

برای تهیه کارتن مخصوص اسباب کشی باید شرکتی را انتخاب کنید که بتوانید کیفیت و سرعت ارسال کارتن را تضمین کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *