کارتن اسباب کشی مقاوم چه کارتنی است؟

ویژگی کارتن پنج لایه

ویژگی کارتن


کارتن‌ها یکی از ملزومات اصلی صنعت بسته‌بندی هستند که برای انواع بسته‌بندی با هدف تجاری یا شخصی استفاده می‌شوند. بعضی از کارتن‌ها برای استفاده روزانه و جابجایی کالاهای سبک استفاده می‌شوند و هدف از استفاده از آنها بسته‌بندی مناسب و شکیل محصولات فروشگاهی سبک است. در واقع این نوع از کارتن‌ها بیشتر از لحاظ زیبایی و رضایت خریداران یک محصول خاص، استفاده می‌شوند. نوع دیگری از کارتن‌ باید برای تحمل وزن زیاد محتویات داخلش مقاومت داشته باشد، برای مثال کارتن‌های اسباب کشی از این نوع هستند. اگر برای اسباب کشی از کارتن اسباب کشی مقاوم استفاده نشود سلامت کالاهای داخلش تهدید می‌شود. در ادامه با انواع و ویژگی‌های این نوع کارتن مقاوم آشنا می‌شویم.

طبقه‌بندی کارتن‌های مقاوم

کارتن‌ها یکی از ملزومات اصلی صنعت بسته‌بندی هستند. بسته‌بندی به صورت گسترده با سه هدف عمده صورت می‌گیرد. هدف اول از استفاده از کارتن‌ها، بسته بندی یک محصول برای رسیدن آن محصول به دست سفارش‌دهنده است که جنبه زیبایی و حمل و نقل بهتر دارد و در این کارتن‌ها توان تحمل وزن بالا، مطرح نیست. اما دسته دوم کارتن‌هایی هستند که برای استفاده در صنایع استفاده می‌شوند و باید هم ظاهر شکیلی داشته باشند و در عین حال وزن زیادی را هم تحمل کنند. دسته سوم کارتن‌ اسباب کشی است که برای حمل و نقل حین جابجایی منزل یا مغازه استفاده می‌شوند.

بدنه کارتن‌های محکم از روی هم قرار گرفتن چند لایه مقوایی ایجاد می‌شود، تعداد این لایه‌ها می‌تواند تعیین کننده‌ی میزان مقاومت آنها باشد.

کارتن‌های مقاوم چندلایه برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند، به همین دلیل انواع مختلفی دارند که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

پیشنهاد مطالعه: انتخاب سایز درست کارتن اسباب کشی

کارتن‌های بسته بندی محصولات سبک

برای بسته بندی محصولات سبک از کارتن‌های سه لایه استفاده می‌شود. این نوع کارتن که از رایج‌ترین نوع کارتن است برای بسته‌بندی‌های روزمره استفاده می‌شود.

کارتن مقاوم برای استفاده در صنایع

این نوع کارتن باید وزن زیاد را تحمل کند و همچنین باید در برابر رطوبت هم مقاوم باشند. مثالی از این نوع کارتن که همه ما آن را دیده‌ایم کارتن‌های بسته بندی ظروف هستند.

کارتن اسباب کشی مقاوم پنج لایه

معمولا بهترین و رایج‌ترین گزینه برای اسباب کشی، کارتن‌های پنج لایه هستند. این نوع کارتن از پنج لایه تشکیل شده، سه لایه مقوای مسطح و دو لایه موجی (کنگره‌دار) است. وجود این پنج لایه باعث می‌شود مقاومت این نوع کارتن خیلی بالا است. ویژگی شرکت‌های خوب فروش کارتن‌های پنج لایه این است که متناسب با نیاز شما ابعاد مختلفی از کارتن اسباب کشی مقاوم پنج لایه را دارا می‌باشند و شما می‌توانید آن را از این شرکت‌های معتبر تهیه کنید.

کارتن مقاوم اسباب کشی زون

کارتن زون یا زونکن، امکان حمل آسانی دارند و معمولا برای بسته بندی و جابجایی وسایل اداری و مدارک و پرونده‌ها و سایر وسایل مربوط به امور اداری استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های کارتن اسباب کشی مقاوم

کارتنی برای اسباب کشی مناسب است که ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

استحکام بالا و مقاومت

یکی از اهداف ما از قرار دادن اشیا و وسایل در کارتن‌های بسته بندی، محافظت از آنهاست پس مهم‌ترین فاکتور که برای کارتن اسباب کشی مهم  و ضروری است داشتن استحکام بالاست. خصوصا که این نوع کارتن قرار است توانایی تحمل وزن زیاد داشته باشند.

جعبه های بسته بندی کوچک الوکارتن

جعبه های بسته بندی کوچک الوکارتن

مقاومت در برابر ضربه

ممکن است در حین جابجایی به کارتن‌ها ضربه‌ای وارد شود به همین دلیل داشتن مقاومت در برابر ضربه مهم است. اگر به یک کارتن مرغوب پنج لایه ضربه ای وارد شود به راحتی آسیب نمیبیند.

قابل استفاده مجدد باشد

یکی از ویژگی‌های کارتن اسباب کشی مرغوب و با کیفیت این است که یک‌بار مصرف نیست. به این دلیل که مقاومت بدنه‌ این نوع کارتن بالاست با یک بار جابجایی بلااستفاده نمی‌شود.

سازگاری با محیط زیست

این نوع کارتن تجزیه‌پذیر است و به محیط زیست آسیب نمی‌زند.

ضعیف نبودن در برابر رطوبت

نباید مقاومت کارتن حمل و ججابجایی در برابر رطوبت خیلی کم باشد و به راحتی با رطوبت آسیب ببیند. برای محافظت از وسایل، خصوصا وسایلی مانند کتاب که به شدت به رطوبت حساس هستند، باید به این نکته هم توجه شود.

قیمت مناسب و منطقی:

برای اسباب کشی باید تعدادی زیادی کارتن اسباب کشی مقاوم تهیه شود پس باید قیمت آنها برای تهیه تعداد زیاد، منطقی باشد.

کارتن اسباب کشی محکم از کجا بخرم

برای خرید کارتون اسباب کشی مقاوم باید به مراکزی مراجعه کنید که کیفیت کارتن‌های خود را تضمین کنند. همچنین در هر نقطه‌ای از تهران سریع‌ترین تحویل را داشته باشند و شما بتوانید سایر ملزومات اسباب کشی مانند چسب پهن و روزنامه و کاغذ بسته بندی و نایلون محافظ را هم از آنها تهیه کنید. شرکت الوکارتن با داشتن تمام این ویژگی‌ها به همراه مشاوره جهت انتخاب ابعاد کارتن، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای فراهم کردن این هدف باشد.

قیمت کارتن اسباب کشی مقاوم

بعضی از کارتن‌ها به دلیل سه لایه بودن قیمت کمتری دارند از این کارتن‌ها می‌توان برای بسته بندی لوازم سبک خانه استفاده کرد. البته تحمل ضربه کمتری نسبت به مدل پنج لایه دارند.

اما برای وسایل سنگین مانند ظروف و کتاب و وسایل برقی باید از حتما از نوع پنج لایه استفاده کنید در غیر این صورت استرس مضاعف به تمام استرس‌هایی که برای اسباب کشی دارید، اضافه خواهد شد.

کارتن اسباب کشی مقاوم پنج لایه در ابعاد مختلفی ارائه می‌شود. هر قدر ابعاد کارتن‌ها بیشتر باشد قیمت آنها هم بالاتر خواهد بود.

خرید کارتن اسباب کشی

خرید کارتن اسباب کشی

نتیجه‌گیری

برای بسته‌بندی شکیل و زیبای یک محصول سبک که قرار است به مشتری تحویل داده شود از هر نوع کارتنی با بدنه معمولی و حتی ضعیف می‌توان استفاده کرد. اما برای جابجایی کالاها و وسایل سنگین باید از کارتن‌های مقاوم استفاده شود. کارتن‌های پنج لایه از مستحکم‌ترین نوع کارتن هستند.

ویژگی‌هایی مانند داشتن مقاومت در برابر ضربه، توان تحمل فشار، مقاومت در برابر رطوبت و قیمت مناسب ویژگی‌هایی ضروری هستند که هنگام خرید کارتن اسباب کشی مقاوم باید آنها را در نظر داشته باشیم. رایج‌ترین نوع کارتن برای اسباب کشی کارتن‌های پنج لایه است که اگر از شرکت معتبری تهیه شوند تمام ویژگی‌های ضروری برای هدف اسباب کشی را فراهم می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *