نکات خرید کارتن اسباب کشی برای حمل کتاب

انتخاب-سایز-درست-کارتن-اسباب-کشی

بعضی مواقع قصد داریم که کتابی را برای کادو دادن آماده کنیم اما بعضی وقت‌ها هدف ما از خرید کارتن اسباب کشی و بسته بندی کتاب ‌ها آماده کردن آنها برای یک جابجایی پر ماجراست. هر قدر این جابجایی سخت‌تر باشد باید نکات بیشتری را در نظر بگیرید. اگر هدف بسته بندی یک یا تعداد کمی کتاب با حجم و وزن خیلی کم، باشد همه چیز ساده است، اما زمانیکه وزن و تعداد کتاب‌ها زیاد باشد باید از کارتن بسته بندی کتاب مناسب و قوی استفاده کنید که کتاب‌ها تا اتمام جابجایی، سالم بمانند!

 پیشنهاد مطالعه: ویژگی‌های کارتن پنج لایه

اهداف از بسته بندی کتاب

اگر چند کتاب که وزن زیادی دارند قرار باشد جابجا شوند باید حساسیت‌هایی حمل آن در نظر گرفته شود و از کارتن فروشی‌ های معتبر برای آنها کارتن مخصوص کتاب تهیه شود. زمانیکه هدف از بسته بندی کتاب، کادو دادن آن باشد میتوانید طبق سلیقه خود از گزینه‌های زیادی استفاده کنید. اگر هدف از بسته بندی کتاب، ارسال پستی یا آماده سازی برای جابجایی و اسباب کشی باشد دیگر انتخاب‌های زیادی ندارید و باید طبق اصولی کارتن مناسب را انتخاب کنید.

کتاب‌ها به دو دلیل نیاز به حمل و جابجایی دارند:

  • جهت رسیدن به دست یک مشتری
  • جهت اسباب کشی و جابجایی مکانی صاحبان کتاب

در هر کدام از این موارد باید نکاتی رعایت شود که به آن می‌پردازیم.

کارتن اسباب کشی سایز بزرگ

کارتن اسباب کشی سایز بزرگ

بسته بندی یک کتاب برای پست

نوع و کیفیت کارتن بسته بندی کتاب در زمان ارسال به دست مشتری، یکی از معیارهای قضاوت مشتریان اینترنتی کتاب است.

برای تحویل کتاب به مشتری چند نکته باید در نظر گرفته شود. نکته مهم در بسته بندی کتاب، این است که حساسیت کتاب به رطوبت و ضربه و فشار نباید فراموش شود.

برای ارسال کتاب به دست مشتری دو نوع پاکت رایج وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته می‌شود:

پاکت پستی حبابدار

یکی از انتخاب‌های اول برای بسته‌بندی و حمل یک کتاب، پاکت پستی حبابدار است. معمولا در زمان پست تعداد خیلی زیاد از  پاکت‌های سفارش، روی هم قرار می‌گیرند؛ در این شرایط لایه حبابدار داخل پاکت، از وارد شدن فشار و آسیب به کتاب جلوگیری می‌کند و عامل محافظت کتابهاست.

پاکت پستی متالایز

ممکن است در حین تحویل کتاب تا رسیدن به دست مشتری، بارندگی اتفاق بیفتد یا به هر دلیل دیگری کتاب در معرض رطوبت قرار بگیرد. این نوع پاکت با داشتن یک لایه محافظ که به آن لایه متالایز گفته می‌شود از کتاب‌ها محافظت می‌کند. پاکت متالایز متناسب با ابعاد کتاب، دارای ابعاد مختلفی است.

بسته بندی چند کتاب سبک برای پست

برای بسته بندی چند کتاب معمولا می‌توان از بسته بندی کیبوردی استفاده کرد. کارتن بسته بندی کتاب کیبوردی، عمق کمی دارد و به همین دلیل این نامگذاری را دارد.

این نوع کارتن‌ها می‌توانند قابلیت چاپ داشته باشند تا کسب و کارها بتوانند در سطح خارجی آن به معرفی و برندینگ خود بپردازند. این جعبه‌ها به این دلیل که وزن زیادی ندارند، حمل و جابجایی آنها خیلی ساده است.

بسته بندی چند کتاب سبک برای نگهداری بهتر

بعضی مواقع به دلیل کمبود فضا مجبور می‌شویم که کتاب‌ها را در جعبه‌هایی قرار بدهیم. بسته بندی کتاب‌ها در جعبه‌ای که پوشیده شود مزایایی برای کتاب‌ها دارد، البته اگر به درستی انجام شود!

کارتن بسته بندی کتاب‌، از آنها در برابر تابش نور خورشید و گرد و خاک محافظت می‌کند و این برای کتاب خیلی مفید است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که مابین کتاب‌ها از موادی استفاده کنید که آنها را در برابر فشار و یا رطوبت احتمالی حفظ کند.

کارتن بسته بندی کتاب به تعداد زیاد برای اسباب کشی

اگر شما به دلیل جابجایی مغازه یا خانه خود نیازمند به بسته بندی کتاب، باشید. باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. اگر حفظ کتاب‌هایتان برایتان مهم است باید بسته بندی کتاب برای اسباب کشی، را با دقت انجام دهید.

چند نکته که برای بسته بندی کتاب جهت اسباب کشی باید به آن دقت کنید:

تعداد کتاب‌هایی که قرار است بسته بندی شوند

تعداد نهایی کتاب‌ها مشخص کننده وزن آنهاست، پس اهیمت زیادی دارد.

ارزش و حساسیت کتاب‌ها

 سعی کنید بسته بندی کتابها را از آنهایی که ارزش و حساسیت بیشتری دارند شروع کنید. زمانی که شما وقت و حوصله بیشتری دارید حساسیت کتاب‌ها را بیشتر رعایت خواهید کرد. برای محافظت از کتا‌ب‌هایی که ارزش بیشتری دارند می‌توانید لایه ‌ای از چند کاغذ یا مقوا یا نایلون حبابدار استفاده کنید.

کاور زیپ دار

کاور زیپ دار

انتخاب کارتن اسباب کشی مخصوص حمل کتاب سنگین

هر کارتنی برای حمل کالاهای سنگینی مانند کتاب مناسب نیستند. کارتن بسته بندی کتاب برای حمل کتاب و یا اسباب کشی باید مقاوم‌ترین نوع کارتن پنج لایه باشد. کارتن پنج لایه مناسب اسباب کشی شرکت الوکارتن، تحمل ضربه و فشار را دارد و برای این هدف طراحی شده است.

ابعاد کارتن بسته بندی کتاب

برخلاف آنچه عموم تصور می‌کنند برای بسته بندی و طبقه‌بندی کتاب نباید از کارتن خیلی بزرگ استفاده شود. اگر نیاز به جابجایی کارتن به وجود بیاید ابعاد کارتن بسیار در سهولت یا دشواری جابجایی، موثر است.

اگر کارتن بزرگ حمل کتاب، استاندارد نباشد و از شرکت خوب تهیه نشده باشد اصلا وزن زیاد را تحمل نمی‌کند و در حین سختی‌های اسباب کشی یک دردسر اضافه برایمان ایجاد می‌کند که حتی ممکن است به کتاب‌ها هم آسیب بزند.

از طرفی حمل و جابجایی کارتن بزرگی که تحمل وزن زیاد را دارد و استاندارد است، به دلیل وزن زیاد کتاب‌هایی که داخلش جا می‌گیرد، بسیار دشوار است.

طول ۶۰ _ عرض ۳۲ _ ارتفاع ۳۴  بهترین ابعاد برای بسته بندی کتاب با وزن زیاد است که می‌توانید آنرا از شرکت الوکارتن تهیه کنید.

کلام آخر

بسته بندی کتاب‌ بر اساس وزن و تعداد و ارزش کتاب‌ها انجام می‌شود. هر قدر وزن کتاب‌ها بیشتر باشد باید از بسته بندی سختگیرانه‌تری برای آنها استفاده شود. اگر هدف از بسته بندی یک کتاب، فقط ارسال آن برای یک مشتری باشد پاکت پستی متالایز قابل استفاده است. اگر هدف ما بسته بندی تعداد زیادی کتاب باشد باید آنها را در کارتنی قرار دهیم که بتواند وزن زیاد آنها را تحمل کند و هر کارتنی که اطرافمان میبینیم نمی‌تواند مناسب باشد. وقتی وزن کتاب‌ها زیاد است، برای داشتن یک جابجایی موفق، ابعاد کارتن بسته بندی کتاب هم خیلی مهم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *